• Freddie92

Tempkurvor

Hej,

tänkte att jag skriver i denna tråd som tagit upp tempkurvor och varit aktiv ganska nyligen.

Jag blev rejält sjuk i förkylning med feber i när jag sannolikt skulle ha ägglossning (som dessutom var lite tidigare än vad jag hade räknat med). Inte bekräftat ÄL med sticka pga att jag var sjuk och bortrest. Har heller inte direkt prickat in med samlag rätt tid.

FF tycker att jag skulle haft mens för två dagar sedan, jag trodde mer på idag - men inga tecken. Tempen är hög fortsatt och ingen PMS alls, ingen mensvärk eller ömma bröst.

Tempkurvan är ju som en bergochdalbana, helt kaiko och svår att tyda. 

Det finns ju en till stor tempsänkning efter ägglossning, testade med ÄL-sticka då som var neg men hade lite mensvärk runt den tiden och lite slemmig flytning.

Vad tror ni, kan kroppen ha pausat pga sjukdom så att ägglossningen kom vid den senare temp-dippen ändå och det är orsaken till att mensen är ?sen?, har det hänt någon av er?

Vill ju gärna bli gravid men har tänkt att denna cykeln är helt körd pga sjukdom och att vi inte haft samlag rätt tid?

Det är ju bara att vänta och se men är ju som alla er galet nyfiken och kan inte låta bli att analysera datan 🙈

• Freddie92

Glömde skriva: 
    Febern var på 38,2 dagen efter ÄL i bilden men FF har tagit bort den eftersom jag markerat det som feber. 

Har testat med RFSU vanliga gravtester i förrgår och igår men de var negativa! 

• Freddie92

Tack för svar!

Ja det är lite det jag misstänker, att ÄL istället skett CD17..
    Har dock normalt ÄL på ca 10-12!

Har svårt att tempa samma tid varje dag pga jobb (jobbar växelvis kvällar/dagar 🤦🏼?♀️ Vet ju att detta ger diff! Jobbar jag dag så blir det 06, annars 08-09.

Intressant med omräknare, hittar du det på nätet? Annars kan jag testa och se hur det blir om jag räknar om 0,1 per timme +/- som du skrev 😊

Tack för tips! 

• Freddie92

Tack för tips Brallans, 

Nu har jag räknat om dem och provat ändra - ser helt annorlunda ut! Det finns ju dock osäkerhet i att jag hade feber 2 dagar och de temperaturerna räkndes bort, så vet inte hur mycket jag ?tror på? kurvan, men det är väl bara att vänta och se 🙈 

• Freddie92

Brallans, har din ÄL förskjutits bara till precis dagarna efter du haft feber när det har hänt dig, eller har det varit mer som en vecka senare?

Är ju helt säker på att den är förskjuten för mig, för jag har inte fått mens, men är negativ på gravtest idag så det har ju inte varit på CD 10 som den visade tidigare.
    nu tror den på CD 14 enligt den nya grafen, men skulle egentligen kunna vara på CD17 med väl?

• Freddie92

Hej igen, det blev inget förra månaden.

Denna månaden har vi prickat in ÄL med säkerhet. Har lutealfas på ca 12-14 dagar. 

Har haft ont i brösten (och småkramper i livmodern) ända sedan några dagar efter ÄL, nu i hela men först mot armhålorna.

Tempen borde börja gå ner senast i övermorgon om jag skall ha min mens och inte är gravid.

Hade som molande mensvärk men låggradigt igår, och bara kortare stund på em/kvällen. Testade dock negativt idag.

Vet att det är skitsvårt att säga, och att symptomen innan evt inplantation inte borde bero på graviditet, men man kan ju inte låta bli att undra.

Men vad tror ni, ska man hålla hoppet uppe? 

Är ju en såndär som har svårt att bara slappna av och vänta på mensen 😁🙈

• Freddie92

Nej jag vet, måste bara ha varit någon sorts super-gulkropp som gett alla symptomen som började typ 2 dagar efter ÄL? 

Det var ett RFSU vanligt så är ju inte gjort för att testa så tidigt, men jag har haft lutealfas på 11 dagar också så tänkte att jag kollar 😬

• Freddie92

Men senaste månaderna har jag verkligen inte haft några symtom alls i princip mellan ÄL och mens, utan bara på dagen som mensen kommer - så då undrar man ju? Alltså om ex. Mensvärken igår utan mens idag är ett tecken.

Men i know, kan lika gärna vara jag som bara hoppas och att jag har tydligare hormonsymtom denna cykeln utan att det är graviditet 🤷🏼?♀️

Man hoppas ju bara 🤞🏻😊

• Freddie92

Smileysarna blev helt andra än de jag skrev, har inte gjort en Man och ett kvinnotecken, haha ?

Svar på tråden Tempkurvor