Tempkurvor
Hej,
tänkte att jag skriver i denna tråd som tagit upp tempkurvor och varit aktiv ganska nyligen.
Jag blev rejält sjuk i förkylning med feber i när jag sannolikt skulle ha ägglossning (som dessutom var lite tidigare än vad jag hade räknat med). Inte bekräftat ÄL med sticka pga att jag var sjuk och bortrest. Har heller inte direkt prickat in med samlag rätt tid.
FF tycker att jag skulle haft mens för två dagar sedan, jag trodde mer på idag - men inga tecken. Tempen är hög fortsatt och ingen PMS alls, ingen mensvärk eller ömma bröst.
Tempkurvan är ju som en bergochdalbana, helt kaiko och svår att tyda.
Det finns ju en till stor tempsänkning efter ägglossning, testade med ÄL-sticka då som var neg men hade lite mensvärk runt den tiden och lite slemmig flytning.
Vad tror ni, kan kroppen ha pausat pga sjukdom så att ägglossningen kom vid den senare temp-dippen ändå och det är orsaken till att mensen är ?sen?, har det hänt någon av er?
Vill ju gärna bli gravid men har tänkt att denna cykeln är helt körd pga sjukdom och att vi inte haft samlag rätt tid?
Det är ju bara att vänta och se men är ju som alla er galet nyfiken och kan inte låta bli att analysera datan 🙈