• lottizm

Tempkurvor

Cattisl skrev 2021-05-15 17:06:11 följande:

Fråga om spottings dagarna före BIM och temp

Ni som får spottings .. sjunker er temp redan när ni börjar spotta?

Det brukar min göra ..

Jag har inte tempat så länge (mitten av tredje månaden) men min temp har sjunkit några dagar innan mens... fick spottings två dagar innan förra månaden också. Bara 7-8 dagar efter äl :(
  • lottizm
    Cattisl skrev 2021-05-15 19:39:46 följande:

När kom mensen då ?

11 dagar efter äl. Så fick nog spottings 8 dagar efter och hade fram till mensen. Tempen gick neråt samtidigt.
  • lottizm
    StoraMy skrev 2021-05-24 23:44:28 följande:

Låter ju inte så positivt det här. Jag har generellt ganska låg temperatur i kroppen. Jag är ofta nere under 36 grader i follikulärfasen. Vi har precis börjat försöka, men skulle så gärna vilja veta om det är något fel på mig. Vill ju inte gå 1 år och sen få veta att man har för lite progesteron eller uteblivna ägglosningar exempelvis. Funderar också på om man ska tillföra progesteron, men jag är lite feg.

Jag misstänker också lågt progesteron men har typ motsatt problem, tempen går upp snabbt men börjar sjunka för tidigt istället :( har ni redan läkarkontakt på gyn för att prata om att få något utskrivet eller hur tänker ni göra? Jag har inte försökt skaffa barn på jättemånga år och hade inga problem då så har noll koll på hur man kan få hjälp.
Svar på tråden Tempkurvor