• Hews

Tempkurvor

Hej!

Jag började tempa för ett par månader sedan så är med andra ord rätt ny på detta.

Har nu under 10 dagar ätit primolut för att blöda ut slemhinna och kunna göra en undersökning av livmoder och äggledare. Har under dessa 10 dagar varit bortrest och glömde tempen hemma.

Har nu tempat två dagar. Min normaltemp ligger på 35,7x och nu ligger jag på 36,8x. Kan det vara tabletterna som gör det eller kan kroppen påverkas av att det t ex är väldigt varmt där man sover (t ex pga väder etc)?

• Hews

Fråga. Jag gör en fertilitetsutredning just nu. Jag var på äl vul igår (onsdag) och de kunde konstatera att jag har ägglossat strax innan. Fick utslag på äl-test (clear blue advanced digital) I måndags. Men ser ingen temp ökning? Eller kan den komma senare?

• Hews

Förlåt, fick utslag på äl-test i söndags, inte i måndags. En fast smiley. 

Hews skrev 2020-09-10 09:53:50 följande:

Fråga. Jag gör en fertilitetsutredning just nu. Jag var på äl vul igår (onsdag) och de kunde konstatera att jag har ägglossat strax innan. Fick utslag på äl-test (clear blue advanced digital) I måndags. Men ser ingen temp ökning? Eller kan den komma senare?

• Hews
    Cattisl skrev 2020-09-11 05:21:06 följande:

Vilken cykeldag var onsdag =) enklare att läsa av diagramet om man ser exakt var du förväntas haft äl 

Ah. Så klart! Onsdag är dag 16 I cykeldagel. Har väldigt oregelbunden mens, oftast längre då jag har svårt att ägglossa.
  • Hews

Hej. Jag äter letrozole eftersom jag har väldigt oregelbundna och gärna långa cykler. Jag är inne på tredje vändan nu. Även tredje cykeln med natural cycles

Fick min mens i onsdags, negativt graviditetstest samma morgon. Har haft väldigt segflytande, mörk mens med mycket slemhinna sen jag började med letrozole, så även nu. Men min temp går inte ner? Den ligger liksom över covetline idag (mensen är i princip över idag). Är det normalt? Inget annorlunda med mätning, har mätt typ samma tider genomgående och inte de dagar då jag t ex vaknat på annan tid eller sovit oroligt.

Mina senaste cykler :

Nuvarande mens :

• Hews

Hej,

Äter enkeldos letrozole för att få stötta ägglossning. Har tidigare cykler ägglossat runt CD 17-19. Denna cykel fick jag dock positivt lh-trst (CB digital) redan CD 13. Har tyvärr inte kunnat mäta ordentligt denna cykel pga sovit dåligt många nätter. Känns så hopplöst att jag och min partner ev failade att pricka in äl ordentligt denna cykel (vi var iväg på var sitt håll under allhelgonahelgen eftersom vi inte förväntade oss äl förrän CD 17 som vanligt. :/

Vad tror ni, hade jag äl redan CD 13 eller idag som NC säger? Idag steg tempen precis över strecket.

• Hews
    semlan20 skrev 2020-11-05 13:49:26 följande:

Undrar lite hur tempökningen brukar bete sig för er andra? Har läst att det kan ta 2-3 dagar innan den ökar?

Min ökar oftast redan innan äl, i samband med att jag får ett positivt äl-test. men sen kan det ta ett par dagar efter beräknad äl innan den går över cover line. 
  • Hews

En fråga. Jag upplever att min lutealfas är ojämna när jag jämför dem med varandra. Vissa cykler har jag typ i snitt 0,1-0,2 grader högre i temp än andra - varför är det så egentligen? 

• Hews

Hörni, jag beställde i oktober en Tempdrop. Den beställningen försvann tyvärr med posten och jag fick därför en ny från tempdrop. Döm min förvåning när jag efter nyår fick en avi och fick den saknade försändelsen.

Eftersom jag redan har en tempdrop som jag är nöjd med så säljer jag nu en tempdrop i en obruten förpackning. Jag säljer den för 149 dollar (ca 1240 kr) plus frakt (eller avhämtning i stockholm). Ordinarie pris som jag köpte för är 159 dollar+frakt och taxes=198 dollar. 

Jag kommer inte att tjäna något på detta, då tempdrop är kontaktade. De har satt priset och om den inte säljs blir det en retur. Min kommunikation med dom finns att få. Om så önskas kan inbetalning ske direkt till tempdrop (plus frakt till mig). 

Kontakta mig via pm så tar vi det vidare därifrån (förslagsvis facebook eller mail så vi kan se varandras riktiga namn etc). 

Svar på tråden Tempkurvor