• Maramba

Tempkurvor

Ni som har koll. Jag vet att tempen stiger efter ägglossningen skett. Men visst kan det också ske en tempdipp innan, i samband med ägglossning. Någon som vet mer exakt när den dippen ska komma i relation till ägglossningen? Ett dygn före eller precis i samband med att ägget lossnar? :)

• Maramba
    saraama skrev 2020-12-09 21:52:20 följande:

Tror det vanliga är att den dippen isf sker samma dag eller dagen innan ägglossning. Beror på när ägget släpper i relation till att man tempade. Jag hade en sådan dipp nu och enligt mina beräkningar fick jag den låga tempen på morgonen och ägget släppte under dagen (alltså på samma dag som tempen var låg). Jag baserar detta på att första positiva ägglossningstest var 48 h innan och höjning av tempen blev morgonen efter

Tack för ditt svar. Det är första gången jag tempar på flera år och det är inte det lättaste när man samsover med en tvååring som vaknar flera ggr per natt.

Nu verkar det som att min dipp kom ca två dygn för ÄL.

Cd 14 tempdipp

Cd 15 positivt ÄL-test

Cd 16 förmodad ÄL

Cd 17 temphöjning

Bör man försöka ligga idag med eller är det överstökat för den här gången?
  • Maramba
    Maramba skrev 2020-12-10 08:44:37 följande:

Tack för ditt svar. Det är första gången jag tempar på flera år och det är inte det lättaste när man samsover med en tvååring som vaknar flera ggr per natt.

Nu verkar det som att min dipp kom ca två dygn för ÄL.

Cd 14 tempdipp

Cd 15 positivt ÄL-test

Cd 16 förmodad ÄL

Cd 17 temphöjning

Bör man försöka ligga idag med eller är det överstökat för den här gången?

Jag är alltså på cd 17 idag och fått min höjning nu imorse.
  • Maramba

Jag som hittills varit ganska chill den här månaden för ovanlighetens skull. Nu steg tempen rejält en vecka efter äl och direkt tänds ett hopp och jag kommer på mig själv att smått besatt sitta och googla bilder på trifasiska kurvor.

Flera år sen jag tempade senast, men det kanske är ganska vanligt att det svänger upp och ner lite efter äl? Jag vill inte bygga upp nåt stort hopp som jag alltid gör. Det här behöver inte betyda någonting alls...väl? :) man är ju så knäpp.

• Maramba

ÄL+11, liten dipp i tempen och negativa test imorse. Ser månaden som körd och det suger och jag är bitter och grinig. Den enda ljusglimten just nu är att jag får stöka av den deppigheten nu istället för på julafton.

Hoppas det går bättre för er andra?

• Maramba
    Soff skrev 2020-12-21 10:01:51 följande:

Igår hade jag ganska intensiv mensvärk på morgonen, jag nästan på väg att ta en värktablett för det. Men det gick över och hade ingen mer värk igår. Idag gick tempen upp lite grann, så är lite förvirrad.. har lite värk, men inte mycket. Har inte haft ett uns av spottings. Försöker att inte bygga upp för mycket hopp och är fortfarande inställd på mens dock.. vågar inte annat ><

Jag håller tummarna för dig! Tagit nåt mer test?
  • Maramba
    Soff skrev 2020-12-22 09:27:00 följande:

Och idag kom mensen :?(....

Samma här. Tempen höjdes igen igår som för att ge ett litet hånande hopp och sen tokrasade tempen nu imorse och som ett brev på posten kom också mensen.

Har ni funderat på att söka hjälp?
Svar på tråden Tempkurvor