• Juney

Tempkurvor

Snäckan92 skrev 2020-11-24 12:03:50 följande:

Väntar på Äl, tempkurvan hittills.

Dock är nog min mätning inte att lita på, försöker mäta 6,15 varje morgon, men ibland hinner jag inte. Mäter dock när jag ändå är på toaletten, och alltså inte innan jag stiger upp...

Äl imorn el appen Flo. Äl-tester negativa från en vecka tillbaka.

Men om du inte mäter bkt tempen kommer ju inte grafen säga dig speciellt mycket. Då kan du ju lika gärna strunta i att tempa. Ta alltid tempen Innan du ens sätter dig upp och typ samma tid varje dag. Jag har termometern under kudden så jag snabbt o smidigt kan ta tempen innan jag stiger upp :) Det kan jag rekommendera.
  • Juney

Ni som kan det här vad sägs om denna dipp? Jag brukar normalt ha ganska låg temp, men nu är jag utanför "gränsvärdet" vilket gjort att NC-appen tappat fattningen :-I Är det normalt att ha så låg temp?
  • Juney
    Maramba skrev 2020-12-07 12:28:31 följande:

Ni som har koll. Jag vet att tempen stiger efter ägglossningen skett. Men visst kan det också ske en tempdipp innan, i samband med ägglossning. Någon som vet mer exakt när den dippen ska komma i relation till ägglossningen? Ett dygn före eller precis i samband med att ägget lossnar? :)

Jag får alltid tempdipp dagen innan ÄL (0,2 grader) alltså tempdipp och vid tempning morgonen efter får jag höjning och bekräftad ÄL.
  • Juney
    Them19 skrev 2020-12-24 21:15:21 följande:

Vad tror ni om min graf? Visst bör min äl varit tidigare än cd 21 med tanke på äl-tester. Använder clearblue advanced + stickor så inget snack om att det var positivt. Först fick jag äl bekräftat på cd 19 (kan tillägga att jag under 9 cykler i NC alltid haft äl mellan dag 16-19). Men sen flyttades den efter några dagar.

Vet att det egentligen bara är att vänta och se om mensen kommer men antingen skulle beräknad mens vara idag (och den har inte kommit än!!!) eller lördag. Vill inte ta gravtest i onödan för blir bara besviken.

Jag tycker det ser ut som din ägglossning varit tidigare! Typ runt 19-20 där?
  • Juney
    apan95 skrev 2021-01-03 17:15:00 följande:

Hej!

Är det någon som vet varför NC- appen börjat balla ur lite sen jag hade missfall i september? Innan så satte appen alltid ut ägglossning på rätt dag, och om det var fel dag så redigerade den det när jag fick mens för att jag alltid har 13 dagar i lutealfasen.

Men nu efter missfallet redigerar den inte tillbaka utan går endast på den dagen det är högst stegring trots att jag alltid haft en ganska långsam stegring..

tex. Denna månaden när jag vet att ägglossningen var cd 17, senast 18 men ändå sätter appen ut 19... förstår att det antagligen beror på stegringen dagen efter men innan har det ju funkat.. och om jag utesluter sen höga tempen flyttas den inte ändå.. så störande haha, sorry för långt inlägg!

För att regga ÄL ska väl tempen gå över coverline? Är det inte därför?

Min NC ballade ur totalt efter att jag fick en temp på under 36 grader. Tog över två veckor innan den började funka någorlunda igen. Tänker att om en temp kan strula till det så borde ett MF kunna vara lite mer långvarigt strul?
Svar på tråden Tempkurvor