amandakollb skrev 2020-07-03 15:53:29 följande:
kul att du börjat tempa!! :) tempen höjs inte runt ägglossning, utan EFTER ägglossning. Den kan höjas allt från dagen efter ägglossning till några dagar efter. antingen en rejäl höjning på en dag eller långsam höjning under några dagar.
min temp höjs lite långsammare under några dagar. har en snitttemp på 36,2 innan äl och snitt på 36,7 efter äl, så för mig höjs den runt 0,5 efter äl. tror dock att det kan variera så vissa har bara 0,2-0,3 i höjning och vissa betydligt mer, uppåt 1 grad.
tempen kan sjunka några dagar efter ägglossning, vid implanationsdippen, men inte alla som får det. exakt, sedan kommer tempen att stiga igen och hålla sig hög om man är gravid=)
har inte tempat när jag varit gravid men såg det finns några sådana kurvor längre upp i denna tråd som du kan kolla på :)
Tack!! Äslakr lätta beskrivningar. Man ska väl egentligen hålla på ett tag för att få koll på hur ens cykler ser ut.
Jag hade ÄL för en vecka sen. Hade i två dagar. Sedan dess har det varit runt 37.3 tills i förrgår då den gick ner till 37 för att igår vara 38.5 (!!). Antar att jag bara hade endagarsfeber eller något.
Ska följa med här!