Tempkurvor
Hej alla!
Behöver hjälp! Ska börja temoa tänkte jag. Vad rekommenderar ni ska man köra NC eller kan jag bara köpa en termometer och lägga in i egen app.. kom med tips :)
Hej alla!
Behöver hjälp! Ska börja temoa tänkte jag. Vad rekommenderar ni ska man köra NC eller kan jag bara köpa en termometer och lägga in i egen app.. kom med tips :)
Här är min kurva från förra månaden, upptäckte på tempen att den började långsamt klättra uppåt dagarna innan BIM och det har den aldrig gjort förut. Tog ett test på BIM-1 och det visade svagt positivt! Tyvärr dök tempen några dagar senare och plötsligt blev testen negativa så jag antar att det blev en kemisk graviditet. Tycker i alla fall att det är så häftigt att tempen kunde tydligt visa att jag var gravid! Min sambo var först skeptisk till tempandet men nu tycker han att det är jättespännande, haha
Visst är det häftigt!
Hur får du den att visa äl+ och inte bara cd när ägglossningen varit? Jag tycker det är svårt att hålla koll på äl+ efter bara grafen men hos dig syns det ju jättetydligt!
Åh härligt!! Ja visst är det haha... det är inte lätt att vara kvinna.
Jag har bim 28/7 så vi ligger absolut nära varandra åh håller alla tummar att vi får våra plus
Vi har försökt sen januari men då var mensen så oregelbunden så det är inte förrän de tre senaste cyklerna som vi prickat in äl. Jag förstod nästan direkt att det inte skulle gå för plusset var så otroligt svagt på BIM och det blev inte starkare heller trots att dagarna gick. Men men! Vi ser positivt på det och är glada för att vi verkar funka iaf!
Ja precis, det är ju bra!
När hade ni räknat ÄL från?
Jag fick pos ÄL test 12/7, hade äl flytningar 10-12 juli.
13 juli inga äl flytningar
14 juli mer ont i magen igen + äl flytningar på nytt samt positivt äl test igen
hur ska jag veta när äl var? blir ju rätt stor skillnad om det var 13 eller 15. Hur skulle ni räknat?
Ja..så här har det sett ut:
10 juli 36.2
11 juli 36.3
12 juli 36.3
13 juli 36.3
14 juli 36.5
15 juli 36.6
16 juli 36.6
17 juli 36.6
18 juli 36.7
19 juli 36.6
20 juli 36.8
21 juli 36.7
22 juli 36.9
23. juli 36.7
Mm ser ut så..kan man ändå alltså få utslag dagen efter på stickorna samt äl flytningar?
Jag tog ett grav.test idag som va negativt, testade eftersom min temp sjönk lite idag :/
Så min chans kanske är förbi denna gång?
Finns också nåt som kallas corpus luteum dip, vet inte riktigt om det är samma sak eller inte.
Åh grattis!! :D
Nä har inte gjort det. Tempen låter så högt så vågar inte göra det om inte mannen redan är vaken hahah.
Ja jag brukar också försöka göra det, stänga av den alltså
Börjar fundera på om vi kanske ska försöka sova vid 22.30 eller 23, istället för vid 22. Tror att jag nästan är för utvilad när klockan ringer 6.45. Att det är därför jag alltid vaknar innan klockan.
Ja jag ska göra det när mensen kommer. Har tänkt börja med vaginalt men aldrig tagit tag i det haha.
Åh tack, men jag vet att det inte är något plus för mig. Tror jag känner min kropp allt för väl. Önskar dig dock all lycka till!!
Jag är på äl+10 och mår så konstigt. Haft molvärk i ryggslutet sen äl+5 vilket jag hade förra månaden innan jag plussade. I förrgår började mina bröst OCH bröstvårtor ömma, jag brukar bara få ont i brösten. Igår kväll fick jag diarré, gick på toa 4 ggr i natt (förlåt för infon) och är HELT slut idag, vill bara sova. Tur jag har semester i alla fall! Haha.
Tänker hålla mig från att testa tills på måndag, är rädd att kroppen bara spelar mig ett spratt och jag ser hellre tempen sjunka (som den brukar dagen innan mens) än att få ett negativt test.
Åh jag tror nog att du kommer få ett plus om några dagar jag mår ju precis som vanligt. Eller ja huvudvärk har jag men det är det. Heja heja!!
ÄL+ 11 och idag sjönk tempen under coverline... hade en temp på 36.8 igår och idag 36.56. Jag har alltid haft en lutealfas på 13 dagar. Får hoppas att mensen inte kommer idag för då har min cykel ballat ur
Tempen var fortfarande hög imorse (på BIM-1) så jag tog ett test och det var positivt!! :D Nu hoppas vi att den här stannar kvar!
Tack så mycket! Känns overkligt! Vill bara spola fram tiden nu, haha.
Du har BIM om nån dag va?