• Liindacal

Tempkurvor

Hej, har börjat tempa denna månaden. Idag är jag på äl+13 min beräknade Bim-dag men brukar ha mellan 26-28 dagar lång cykel. Fick tok blankt på testet idag . Känner mig annorlunda denna cykel, mina bröst började ömma igår äl+12, de brukar annars börja direkt efter ägglossning. Sen så ligger min temp fortsatt högt. Vad tror ni är det kört för mig denna månaden också? Hoppas ju att jag kanske plussar senare. Har två missfall bakom mig och då plussade jag först på dag 28. Än har ju inte mensen dykt upp så jag har lite hopp kvar!

• Liindacal
    Jenzia skrev 2020-07-25 17:08:52 följande:

Klart att det fortfarande finns hopp!!! Tempen är ju fortsatt hög och idag är väl CD26? Så då kanske det behövs ytterligare två dagar innan du för positivt!

Tack för ditt svar! Nä cd 27 idag ser det ut som ja ja, hoppet är det sista som lämnar människan sägs det ju! Har försökt så länge så därav mitt lite negativa (uppgivna) tonfall.
  • Liindacal
    Cattisl skrev 2020-07-25 19:21:43 följande:

Ni som tempar, tempar ni också under mens ?

Jag tempar hela cykeln.
  • Liindacal
    Jenzia skrev 2020-07-25 22:04:14 följande:

Ja, det är ju faktiskt inte kört förrän mensen kommer

Förstår känslan. Hur länge har ni försökt? Det här på sjätte försöket med första barnet, det dryga är ju att inte veta om det någonsin kommer gå. Hade jag vetat att, inom ett år så är jag gravid, det hade jag lätt klarar av. Ovetskapen är lite jobbig att ha att göra med :-/

Tog ut min hormonspiral i aug-2017, fick missfall i dec-2017 (visste du inte att jag var gravid). Plussade igen i aug-2018 missfall igen. Till saken hör var att min sambo som är 10 år yngre fick panik efter missfallen och det låste sig helt för honom när det kom till det sexuella. Men sen några månader tillbaka är vi på ett igen . Jag har ju tyvärr åldern emot mig. Var på kvinnankliniken och tog prover och spolade och allt såg väldigt bra ut. Ingen av oss har barn innan. Jag har jobbat med tanken att det kanske aldrig blir något, men tänker inte ge mig riktigt än.

Ja blir så jäkla ledsen och besviken varje månad.
  • Liindacal
    Steeph skrev 2020-07-26 08:32:59 följande:

ÄL+ 11 och idag sjönk tempen under coverline... hade en temp på 36.8 igår och idag 36.56. Jag har alltid haft en lutealfas på 13 dagar. Får hoppas att mensen inte kommer idag för då har min cykel ballat ur

Har läst här på ff om implantationsdipp, det kan ju faktiskt vara en sådan. Det är ju väldigt olika från kvinna till kvinna graviditet till graviditet när ägget fäster. Håller tummar och tår att tempen stiger i morgon och att mensen inte dyker upp.
  • Liindacal

Hej, jag har fortfarande hög temp och ingen mens. Såg att jag plussade på dag 28 och då väldigt svagt och inte förrän på dag 32 starkt plus förra gången jag var gravid, dock slutade den graviditeten i missfall. Har läst att ägglossningstest inte kan känna skillnad på Lh-hormon och HcG. Jag har bara ett gravidetetstest hemma men massa ägg-test så jag tog ett ägglossningstest för skoj skull och fick två streck inte starkt men man ser de klart och tydligt! Hm, blev väldigt konfunderad nu! Vill inte slösa på mitt graviditets test, tänkte ta det i mon. Kan det på riktigt vara så att jag faktiskt är gravid??!!!

• Liindacal

Jag vet ju självklart att man inte skall ta ägglossningstest för att kolla graviditet

• Liindacal
    H0nd3ndär skrev 2020-07-26 19:07:17 följande:

De testerna kan indikera på att mensen är påväg med har jag hört. Brukar själv få stegring men inte positivt på lh-tester när det närmar sig mens. Så tror tyvärr det där testet säger varken bu eller bä.

Ja, så är det nog. Blir lite knäpp när mensen är sen, det är den väldigt sällan. Den jäklas nog bara denna månaden, den kommer nog tyvärr dyka.
  • Liindacal
    Liindacal skrev 2020-07-26 19:15:01 följande:

Ja, så är det nog. Blir lite knäpp när mensen är sen, det är den väldigt sällan. Den jäklas nog bara denna månaden, den kommer nog tyvärr dyka.

Dyka upp skall det stå
Svar på tråden Tempkurvor