Entusiastisk skrev 2020-07-11 20:59:47 följande:
Försökt göra lite mer efterforskning och verkar som om örontemp är lönlöst!?
Provade nu med både öron-och muntermometer bara för att och båda visade olika hela tiden trots att jag tyckte jag mätte på samma sätt.. ^^ diffade liksom på mellan 0,2-0,5 grader så då känns det ju inte lönt !?
Men så känner jag det lite sådär bökigt/obekvämt att ligga mellan min dotter och man och tempa vaginalt/rektalt på morgonen under typ 15 sek när dottern precis vaknat och vill amma.. Det kändes liksom så enkelt med 1 sekund i örat.. Vet att det finns tex tempdrop etc men även här vet jag inte hur pålitligt det är..
Jag vill så gärna liksom testa att tempa då dottern sover bättre och mer regelbundet, jag inte vet till 100% när min äl är, jag tycker det verkar vara en intressant metod ja mm mm..
Hmm... Någon input?
Jag tempar och gjorde inför barn 2 med. Ska du använda NC får du en på köpet vid längre prenumeration. Om inte kan jag varmt rekomendera babyplans. Jag rycker den är bättre då den lyser när den är klar och man då direkt får ett resultat i ett mörkt rum. NCs lyser inte när den är klar. Helt klart ett minus.
Det är inte helt lätt med ett barn i sängen. Men det går! Visst det blir inte lika korrekt men man ser ändå på ett ungefär och tillsammans med äl-tester är det toppen.
Jag kör NC men också premom för äl-testerna. I den appen ska man även kunna lägga till en tempkurva (inte provat själv).