• mrsLina

Tempkurvor

Någon som vet hur kurvan måste gå för att veta att man haft äl? Har en tvåårig som sover med oss så tempen kan ibland tas enl instruktioner men ibland efter mindre sömn, mkt väckning osv..

Äl test neg nu men var på peak för två dagar sedan..

• mrsLina

Äl+2 enl alla appar. Tempen har dock inte stigit. Men om man kollar på förra kurvan då jag var gravid så gjorde den inte det direkt efter äl heller.. Hm

• mrsLina

Vet faktiskt inte riktigt om jag kan lita på de senaste dagarnas temping. Två åringen har vaknat från och till hela natten och skrikit (sista tempen) och de två tidigare nätterna har vi varit och tältat så känns som det kan göra lite annorlunda temp. Vad tror ni?

• mrsLina
    Jenzia skrev 2020-07-22 19:17:13 följande:

Ser ju ut som en dipp lagom då ägget kanske fastnar och sen uppåt igen

Vet du kanske detta. Men baslinjen är den där det gula strecket är? Eller utgår en baslinjen innan man är i de fertila dagarna?

Borde inte tempen vara högre nu än vad den är eller är detta "normalt"?
  • mrsLina
    Jenzia skrev 2020-07-23 07:24:37 följande:

Vad jag förstått så upprättas baslinjen efter ÄL, men uppstod när min temperatur varit höjd i fyra dagar.

Det ska vara en höjning på ca 0,5 grad i förhållande till din normala kroppstemperatur, så jag tror det är väldigt individuellt. Tex, före ÄL hade jag runt 36.2, efter ÄL runt 36.7. Under ÄL varierade den mellan 36.1 till 36.5.

Så det ska vara en höjning med 0.5 vid baslinjen?

Usch känner mig nedstämd just nu. Tror inte något hänt denna månad heller. Känns som tempen är för låg för det.. Drog spiralen i februari och har försökt sedan dess. Första graviditeten tog sig på andra försöket.
  • mrsLina
    ellie86 skrev 2020-07-23 11:19:34 följande:
    Här var min tempkurva som resulterade i min son, ingen superhöjning förrän typ 10 dagar efter ÄL. Låg typ runt 36,3-36,4 i början och coverline på 36,22!
    Tack för peppning. Vi får se vad som händer. Jag uppdaterar :)
Svar på tråden Tempkurvor