Amidina skrev 2020-07-02 11:58:27 följande:
Hej hopp, en tempare till här. :) Hållt på i några år nu så har rätt bra koll på min egen cykel. Bytte från att tempa oralt till vaginalt för ett år sen, för att få bättre kurvor eftersom jag ibland sover med munnen öppen, och ser ett mycket jämnare resultat nu (tips tips!).
Är idag på ÄL+4, och tempen håller sig uppe. Har en app som heter Ovuview som jag är väldigt nöjd med, man kan ställa in väldigt mycket efter sina egna behov, och även välja bland en uppsjö av metoder som appen ska räkna efter. Gick från 36,34 till 36,85 på 3 dagar efter ÄL den här cykeln, så är rätt nöjd med mängden progesteron, förhoppningsvis är det en frisk follikel och ett bra ägg.
visste inte att man kunde ta vaginalt faktiskt! måste man ha en speciell termometer då?
intressant där där med progesteronet och temphöjningen, jag har tidigare fått en rejäl tempökning på en dag, vilket gör det lätt att se när jag haft äl, men senaste tiden har jag fått ökning i flera steg, men du får alltid också ökningen under flera dagar? vet någon vad det kan bero på?
jag har läst lite och då tycker jag det verkar som att kroppen typ inte tar upp progesteronet lika snabbt och därför får en långsam ökning men att det inte behöver vara något negativt alls