• rymdkram

Bära badrock = white trash?

Jag och min pojkvän som har varit tillsammans i 1 år och 8 månader har det väldigt bra ihop och jag älskar honom över allt annat. Ganska sent i relationen så erkände han dock för mig att han har väldigt svårt för att jag har och använder mig av en badrock då jag har duschat.

När jag påtalade att jag ville köpa en ny så blev det en vild diskussion. Han förstår inte varför man inte bara kan torka sig på en handduk å sen vara torr istället för att gå runt i badrocken och blöta ner möbler och dylikt. Han tycker även att det känns white trash att ha på sig badrock?

Ifall vi ska flytta ihop och det ska funka mellan oss så verkar det nästan som att jag måste ge upp min badrocksanvändning... Jag tror inte han kommer kunna leva med att jag har badrock på mig. Jag vill inte att han ska tycka att jag är white trash..

Vad tänker ni? Ska jag stå på mig? Överreagerar jag?

• Svar på tråden Bära badrock = white trash?
  • rymdkram
    Anonym (H) skrev 2020-07-02 05:46:58 följande:

I Båstad och Torekov är det status med badrock, helst ska den vara så sliten som möjligt. Man ser ofta folk ute på byn med badrock, efter/före morgondoppet på väg för att t ex köpa frukostfrallor.

Klart du inte ska blöta ner möblerna, men det tror jag knappast du gör. Man torkar ju sig med handduk innan man tar på rocken, eller hur? Annars skulle man ju fortfarande vara sjöblöt om benen och håret t ex.

Fortsätt du med badrock, meddela typen att du inte blöter ner. Låter som något han hört av sin mamma.

Är inte själva funktionen med badrock att man just ska torka sig på den? Den är ju gjord av frotté.

Tycker inte den brukar bli sjöblöt direkt, men vissa partier av den kan bli lite blötare än andra, så de är klart att möblerna kan bli lite småfuktiga av den.

• Anonym (Anonym 666)

Det är bara WT om man går utomhus i badrocken, och då mer än att hämta morgontidningen förstås.

Ett ord: varningsklocka. Lämna den där killen med sina kontrollbehov och sjuka inställning. Som nämnts tidigare är det här början till psykisk misshandel.

• Anonym (Linda)

Jag förstår verkligen din kille. Jag hade inte heller tyckt det var ok om någon bara klev ut ur duschen, tog på sig en badrock och gick omkring och blötte ner överallt...
    Torka dig på en handduk först, så är det säkert inga problem att använda badrocken sedan! 

• sextiotalist
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-07-05 18:04:34 följande:

Det är bara WT om man går utomhus i badrocken, och då mer än att hämta morgontidningen förstås.

Ett ord: varningsklocka. Lämna den där killen med sina kontrollbehov och sjuka inställning. Som nämnts tidigare är det här början till psykisk misshandel.

Om man inte bor i Falsterbo, Torekov eller någon annan kustpärla, då går man i sin morgonrock till morgondoppet
  • Anonym (Beachparty)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-07-05 18:04:34 följande:

Du är ju helt clueless.

Finns många i de dyrare strandhusen i Skåne som går och badar i morgonrocken varje morgon på sommaren.

White trash är det sista de är.
  • Anonym (H)
    sextiotalist skrev 2020-07-05 18:39:05 följande:

Om man inte bor i Falsterbo, Torekov eller någon annan kustpärla, då går man i sin morgonrock till morgondoppet

Och sen går man vidare med den, åtminstone till bageriet för att köpa morgongröt, till torget för att köpa jordgubbar och ibland rentav till biblioteket, Ica och Systembolaget
  • Anonym (H)
    rymdkram skrev 2020-07-05 18:00:19 följande:

Är inte själva funktionen med badrock att man just ska torka sig på den? Den är ju gjord av frotté.

Tycker inte den brukar bli sjöblöt direkt, men vissa partier av den kan bli lite blötare än andra, så de är klart att möblerna kan bli lite småfuktiga av den.

Blöta möbler hade jag också irriterat mig på. Uppenbarligen är rocken inte tillräcklig att torka sig på eftersom du blöter ner möblerna!?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Beachparty) skrev 2020-07-05 19:00:13 följande:

Du är ju helt clueless.

Finns många i de dyrare strandhusen i Skåne som går och badar i morgonrocken varje morgon på sommaren.

White trash är det sista de är.

Jojo, men bor man i en tvåa i Märsta så är det annat.
  • Anonym (Beachparty)
    Anonym (Hepp) skrev 2020-07-06 11:04:16 följande:
    Jojo, men bor man i en tvåa i Märsta så är det annat.
    Det har jag ingen erfarenhet av, men jag tänker just nu på Onslow & Daisy i
    " Skenet bedrar".
  • Mandel
    rymdkram skrev 2020-07-05 18:00:19 följande:

Skulle du sätta dig i soffan i en blöt handduk? 

Är en väldig skillnad på att torka av sig det värsta på en handduk och sedan ta på sig badrocken när man ex smörjt in sig och vill torka till ordentligt innan man klär på sig.
    Då är rocken mer som en strandklänning/onepice/stor pyjamas eller liknade. Mer ett mysplagg.

Själv använder jag badrock i samband med spa-bad utomhus, men jag springer inte omkring med en blöt rock sedan.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Nn)

Tycker du ska va uppmärksam på vad de andra redan svarat dig.

Finns det något annat han utryckt sig såhär kring? Att rentav använda sig av uttrycket white trash tycker jag inte är så trevligt heller men är det endast "Morran och Tobias" han fått detta från ex så kan man ju förstå associationen. Om man som partner inte gillar något den andra har på sig eller gör så kan man ju uttrycka det på ett finare sätt. 

Köp en ny lite mer exklusiv badrock, torka dig innan med handduk och så får han hålla tyst tycker jag. 

Svar på tråden Bära badrock = white trash?