Hyckleri-OS
Vilka skulle vinna i Hyckleri-OS?
Vilka skulle vinna i Hyckleri-OS?
Rolig fråga
Vid vilken ålder är kvinnors hyckleri fullt utvecklat? Jag förstår att det förfinas med åldern.
Det kan ju finnas gott om orsaker till varför det uppstår situationer där man ger olika råd till män och kvinnor.
Att man är en hycklare är bara en, orsak som inte tar diskussionen vidare speciellt långt.
En annan orsak är väl att modern teknik har gett alla en möjlighet att tycka saker. Då kanske man också får fram åsikter som mer handlar om att man ska höras och synas i en tråd, snarare än att tänka till innan man skriver.
Ett enkelt exempel på det är att det rätt tydligt syns att folk inte läser trådarna innan man själv gör ett inlägg. Inte ens den senaste sidan tar man sig tid att läsa.
Lägger man så lite vikt vid sina tankar så är det lätt att det bara är generaliserande fördomar som kommer ut ur tangentbordet.
Hyckleri-OS? Är det en tävling? Kanske kan vinna om jag tränar hårt, idag skulle jag inte ha en chans.
När ungefär uppskattar du kvinna att du började bli en hycklare?
Av helt naturliga orsaker känns det som att mitt lag skulle förlora men TS är ju i mitt lag så vi kanske vinner ändå.
Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.
Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.
Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.
Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.
Det är såklart sant, det som sägs i tråden. Men det vet dom flesta vettiga personer här och man behöver inte hetsa upp sig för att några(alltid samma) personer kommer in och nitiskt, utan perspektiv eller distans företräder en viss åsikt.
Problemet med dessa personer är att dom ofta drivs av en känsla, irritation eller kanske frustration och diskuterar man mest utifrån känslor, så är det svårt att diskutera på ett neutralt sätt.
Hade ju varit intressant att veta vilket kön dom röstade har.
I många omröstningar står det Kvinna- tycker te x ja eller nej,
Man- tycker ja eller nej.
Man undrar om det är mest kvinnor som tycker att att kvinnor hycklar eller om det är mest män som har svarat.
Det brukar i de flesta trådar skrikas högt när man generaliserar om något och det könet som det just generaliseras negativt om i en tråd skriker då högt att det minsann inte gäller alla av det könet.
Så därför vore det roligt att veta om det är mest kvinnor eller män som svarat i denna tråd.
Det är såklart sant, det som sägs i tråden. Men det vet dom flesta vettiga personer här och man behöver inte hetsa upp sig för att några(alltid samma) personer kommer in och nitiskt, utan perspektiv eller distans företräder en viss åsikt.
Problemet med dessa personer är att dom ofta drivs av en känsla, irritation eller kanske frustration och diskuterar man mest utifrån känslor, så är det svårt att diskutera på ett neutralt sätt.