Inlägg från: Anonym (Livia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livia)

Vet inte om jag är kär i killen, tillräckligt bra anledning för en abort?

Jag tycker att det du beskrivit här i trådstarten är tillräckligt bra anledningar för en abort. Jag tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete. Känner du redan nu att det inte fungerar mellan dig och sambon, så blir det ju inte bättre för att ni skaffar barn ihop.

Alla tänker ju olika om det här och det är ju bara du som kan avgöra vad som känns bäst för dig, men jag skulle personligen inte vilja fortsätta med en graviditet om jag inte var helt hundra att jag vill fortsätta med pappan. Varför binda sig till någon som man inte kanske vill vara med?

• Anonym (Livia)
    Anonym (Kluven tjej.) skrev 2020-06-29 19:53:24 följande:

Tack för ditt svar! Ja och jag är ju extra rädd för att det ska bli så med tanke på att jag är separerad med de andra barnens pappa. Min magkänsla säger att jag borde gjort abort redan men ja hjärtat säger ju att det känns så fel. Men jag kanske ska tänka lite på mig själv för en gångs skull och hur jag ska må i framtiden osv :-/ jag har lätt för att tänka på alla andra före mig själv. Jag bara är sådan.

Precis som Matilda skrev tänker du ju på andra om du tänker på dig själv i det här fallet. Du har ju dessutom redan barn att ta hänsyn till. Du måste prioritera dig själv också för att kunna vara den bästa mamman du kan vara för dem.

Fundera ett par varv till. Vänd dig kanske till vården för att få någon att bolla tankar med.
Svar på tråden Vet inte om jag är kär i killen, tillräckligt bra anledning för en abort?