Nybliven sambo irriteras av schemaändring och ställa upp på inte-mina-veckor
Hej. Jag lever i samma men utan bråk. Hos oss gäller reglen att barnen bor oss och därför är de alltid välkomna oavsett vecka. Detsamma gäller i den andra familjen MEN precis som med allt annat så behövet familjer anpassa sig. Ditt nya behövet kunna känna att det ni planerat kommer bli av, att han kommer före ditt ex behov osv eller att du inte styrs av ditt ex. Att dù finns för ditt barn ser jag som en självklarhet men även i biofamiljer måste någons behov ibland ge vika, iblands föräldrans och ibland barnens. Att han tycker det är jobbigt att ditt barn är hos er är dock inte bra. Prata med honom om vad det är som är jobbigt, barnet, reglerna, reletionen eller kanske att han mentalt ställt in sig på att bo utan barn och nu måste ställa om igen? Jag är en person som.rent allmänt har svårt att ställa om om något är bestämt. Jag var oerhört irriterad i sådana här situationer i börjar men insåg att det handlar mer om mig och mitt sätt än om bonus och det jag behöver är att min man talar om det för mig så fort som möjligt så att jag hinner ställa om. Jag vet också nu att det handlar om bonus bästa och inte om hans ex och hennes behov. Och tonåringar är ju röriga, det blir man ju tokig på oavsett om de är bios elle bonus.