• Ester69

Nu är de här.

Har du försökt och få till en ändring och pappan inte är intresserad så ge upp. Du har gjort vad du kan. Må inte dåligt över det, det är inte ditt fel.

• Ester69
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-28 20:45:06 följande:

Konstigt att jag inte ska lägga mig i. Men när de var yngre så skulle jag både vabba och hämta dem tidigt om jag sluta tidigt. Jag hade inte bott så.här stort eller ens i den här stan om de inte funnits. Jag betalar hälften av allt här hemma, jag lever här med dem i vårt hem. Jag älskar dem och har levt många år med dem. Varannan vecka i över 8 år och du menar att det är att lägga sig i. Vi bor ihop, vi är en familj. Om jag inte ska lägga mig i dem varför lägger du dig i främlingars liv då med åsiker?

Men hjälp vad du varvar upp. Varför frågar du om hjälp då? Man får räkna med att få svar man inte gillar. Hur du än vänder dig är det din sambos barn och tycker han det är okej att dom sitter vid skärmar jämt så är det så han vill ha det. Har gjort samma resa som du och sambon/särbon sitter nu varannan vecka med en spelberoende 18åring och ja nu ångrar han att han inte lyssna på mig.
  • Ester69
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-28 23:19:47 följande:

Och du känner inget för att barnet i fråga hamnade där med dig i samma familj? Ingen sorg över att ett barn som du måste kännt något för hamnade där?

Det finns ju en anledning till att jag skrev sambon/särbon kanske. Men nej jag känner ingen sorg över hur det blivit. Visserligen har jag från början när vi var sambo på heltid sagt ifrån nåt större ansvar. Men bara därför vill jag inte att det ska gå illa för hans barn. Men när man pratat för döva öron i många år ger man upp.
Svar på tråden Nu är de här.