Inlägg från: mari123 |Visa alla inlägg
  • mari123

Vad kommer att hända inom snar framtid?

Anonym (W) skrev 2020-06-29 08:44:32 följande:
    Även inom låglöneyrken?

Varför kommer det då hit massor av asiater varje år för att plocka bär, när svenska ungdomar klagar på att de inte har jobb?
    Man ska komma ihåg att för en hitrest bärplockare så är det inte ett "låglöne-jobb". Med deras mått mätt så tjänar de storkovan och åker hem med en halv årslön! Skulle svenskar kunna tjäna rejäla pengar i bärskogen så skulle vi inte se ett enda lingon kvarlämnat i ngn skog......
  • mari123
    Anonym (Nils) skrev 2020-06-29 15:04:05 följande:
    Jo, det är den väl. Det är väldigt många som har kommit till Sverige som inte jobbar och lever på bidrag. Det är en stor kostnad för kommunerna och staten.
    JA det är illa att vi tar emot människor fast vi inte har mer att erbjuda än socialbidrag och en sunkig lägenhet i ngt "utanförskapsområde" som det heter numer. Kommer vi ta emot färre i framtiden? NÄ, fler tror jag. Fler arbetslösa som sitter och stirrar ut genom ett fönster............................................
  • mari123
    Postman skrev 2020-06-30 08:02:32 följande:

Jag tror vi kommer få sjukt mycket mer klassklyftor. Större skillnader mellan fattiga och rika.

Kvinnor utbildar sig och kommer dominera totalt i de allra flesta akademiska yrken. Sjukt många män kommer vara inlåsta eller fast i utanförskap och droghandel.

Jag tror vi kommer se en stor obalans och utslagning i hela samhället. Dock tror jag att miljön hinner ta kål på mänskligheten innan våra samhällen imploderar.

Jag tänker att miljön inte kommer ta död på mänskligheten de närmaste tusen åren.......så där är mitt perspektiv. Jag tror du är helt rätt ute vad gäller kvinnor som dominerar ETY vi idag har det helt nya tillståndet att det är överskott på män! OCH det kommer öka iom invandringen (mest män) i många år framåt. Kommer gå tio män på varje kvinna och snacka om makt!
  • mari123
    Anonym (Pop) skrev 2020-06-30 09:52:29 följande:

Det kommer bli tufft för om något år så kommer det bli en lågkonjunktur i hela världen. Det gäller att ha en plan inför denna tid som jag tror kommer bli otroligt svår för alla.
    Som det är idag är bara förnamnet på hur det kommer att bli.

ELLER så blir det helt tvärtom. Coronan ger vika och världen sträcker på sig. Anar morgonluft och får ny energi. 
  • mari123
    Anonym (Saida JR) skrev 2020-06-30 13:15:42 följande:
    Hah varför skulle Ryssland vilja ha Sverige? Vilket land i hela världen är intresserad av att överta Sverige? Tror du överskattat Sveriges betydelse en aning.Solig
    Eller hur! Putin har nog med problem. Varför skulle han dra på sig Sverige också? Invadera markområden känns väldigt 16-1700-tal.
Svar på tråden Vad kommer att hända inom snar framtid?