Inlägg från: Anonym (4 pers 90 kvm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4 pers 90 kvm)

Hur lång tid tar det er att städa hemma? Jag gör inget annat!!

I vanliga veckor:

Städar undan i köket+ tar hand om disk, ca 1/2 timme per dag.

Städar resten på helgen. Ca 2-3 timmar, beroende på hur noggrant det ska bli. Men om man räknar tiden som vi tjatar på barnen så tar det dubbelt så lång tid...

Undanplock efter pyssel etc, ca en kvart om dagen.

Men nu när alla är hemma hela dagarna blir det så klart mer. Vi dammsuger kök o vardagsrum 2ggr/vecka istället för en tex.

Tiden är antal arbetstimmar, men vi är två vuxna som delar på det.

• Anonym (4 pers 90 kvm)

Det ser på din beskrivning av vad du gör ut som att det går att skära ner väsentligt på mängden städning och att din sambo kanske borde lyfta snushuvudet från kudden lite mer (eller rätt mycket mer). Varför gör du så mycket och han så lite? Hos oss delar vi det på hälften, vilket vi varmt kan rekommendera.

• Anonym (4 pers 90 kvm)

Så din man har bott skitigt och stökigt eftersom hans ex inte städade (varför gjorde han det inte själv då?) och nu har han det rent och snyggt eftersom du städar. När man läser det så här låter det mest som att han var missnöjd med sin hushållerska och anställde en ny.

• Anonym (4 pers 90 kvm)
    MrsB6 skrev 2020-07-05 13:11:35 följande:

Exakt så har jag känt också

Men samtidigt vill jag ju inte att jag och mina barn ska bo sluskigt heller.. och vill han inte så faller det ju på mig

:(

Då får du fundera på om du vill leva med en man som ser dig som en hushållerska. Och om du vill att dina barn ska växa upp i tron att det är så här en familj ska fungera.
Svar på tråden Hur lång tid tar det er att städa hemma? Jag gör inget annat!!