Blir verkligen alla så snabbt gravida efter missfall/ma?
Hej, blev gravid efter någon månad när vi började försöka men som slutade i ma i februari 2020 (tog misoprostol samt cytotec). ÄL tillbaka i mitten av mars. Försökte på riktigt första gången på ÄL i april. Får mens vilken dag som helst nu, det är jag säker på. Då har vi försökt 3 gånger sedan ma. Vart man än läser så blir människor gravida utan mens, efter 1 mens eller Max efter 2 mens efter ett missfall/ma. Man hör aldrig om någon som det tar längre tid för...
Det jag har märkt är att cykeln är ur fas. Första ÄL vi försökte kom på dag 19, andra ÄL på dag 16, denna ÄL på dag 22. Har även varit oregelbunden i blödningsmängd. Det har varit mindre mens, riklig mens och sist mindre mens. Jag tempar så jag vet att ägget släpper och att det fungerar.
Jag vet att 3 försök inte är någonting i jämförelse med många andra och det har jag verkligen respekt för. Önskar att vi alla skulle få de barn vi önskar. Jag är mest ute efter stöd och pepp att man kan bli gravid igen och att det är helt naturligt att det kan ta tid...