BLM: Är "vita" personer hatade?
Kan vara TW:
Jag vet inte om fm kommer att ta bort detta eller inte, allting ska vara politiskt korrekt överallt så ifall jag råkar säga något fel och bryter pk lagen~ ber jag om ursäkt.
Nu har jag fått det sagt.
Hur som haver, angående BLM (förkortat Black Lives Matter) har det varit mycket fuzz om nu den senaste tiden och jag måste säga vilket äckligt år det här varit i vår värld än så länge. Jag hör dåliga saker om ljushyade (gillar inte säga svart/vit egentligen, låter inte fint.) människor, att vi är mindre värda och hemska efter det som hände med Floyd's död (En ljushyad polis mördade honom) . Ja, han hade en mörk hy och ja jag vet om hur USA är med rasismen som pågått hur länge som helst (rasism är ett "rasistiskt" ord förresten, tänk på det)...men det var ett mord på en människa, vad hade det varit ifall mannen var ljushyad? Jag förstår inte varför hudfärg spelar roll över huvudtaget för det är hur sorgligt som helst. Vi är alla människor, men varför kategoriserade i olika värde pga hudfärg? Jag har ljus färg på huden, vad har jag gjort? Dessutom finns det människor som inte vill ha kvar polisen efter mordet, hur kan folk samtycka med det? Utan polis = Ingen hjälp i nödläge. Och vad händer då? Resultatet vet ni nog själva. Jag hajar inte med när det gäller hatet mot ljushyade personer.
För er som samtycker om att ogilla ljushyade människor pga allt detta, vad är er åsikt? Varför är det såhär?