Metalbrutta skrev 2020-06-23 21:45:50 följande:
Det var hårda ord -.- såklart det svider, vill väl vara lika involverad med dem som dom andra är.. min ?svägerska? och jag är lika gamla, men har helt olika personligheter.. hon är mer omogen för sin ålder och jag har alltid varit mer vuxen. Men jag jag märker att dem favoriserar min sambos bror så felet sitte tvål redan där
Ja men då har du ju svaret, ni har helt olika personligheter och även om du anser dig mer mogen än din svägerska så verkar ju svärmor ändå föredra den personligheten. Alla klickar olika med personer. Min svärmor och jag har alltid stått varandra nära, min man har två bröder och de är båda tillsammans med jättetrevliga tjejer och svärmor tycker om dem. Men hon och jag har ändå en helt annan relation till varandra, vi är mer som mor och dotter. Kanske mina svägerskor har problem med det, men det är inget de visat eller uttryckt. Svärmor och jag är mer lika i sättet och delar flera intressen vilket då per automatik leder till en närmare och mer intensiv kontakt mellan oss.