Anonym (bastu) skrev 2020-06-28 17:40:57 följande:
Vad är det som gått så fel då enligt dig, eller tycker du Sverige klarat det bra?
Vad har de haft för motiv? För det ser ut som de haft ett motiv att försöka hålla igång smittan (därmed låta tusentals människor dö (som Löfven ju sa)) och hoppas på flockimmunitet. De ser även ut som de tagit det väldigt lugnt och trott att viruset inte var så farligt, och därmed verkar det som de inte lyssnat så mycket på vad andra experter sagt i andra länder. Som jag förstått det så har de även haft matematiska modeller de utgått från och följt dessa, och dessa har inte fungerat alls.
Lätt att tro någon är höger när man är emot strategin, men naturligt är att
de flesta som är på regeringens och FHMs sida är de som röstar mer åt rött eftersom vi inte har en högerledd regering.
Ok, - du har inga belägg för att 'de' försökt hålla igång smittan...
Du vet att FHM och andra länders smittskyddsorganisationer inte arbetar i vakuum utan att de samarbetar med varandra i fråga om kunskap, strategier och åtgärder. Det är en global värld vi lever i, på alla sätt och vis..
Sen så var det det där med röstning 2018 och regering...
"
de flesta som är på regeringens och FHMs sida är de som röstar mer åt rött eftersom vi inte har en högerledd regering. "
V 8%
S 28,3%
MP 4,4%
L 5,5%
C 8,6%
M 19,8%
KD 6,3%
SD 17,5%
Du kan ju själv räkna ihop hur många som röstar rött och vilka som inte röstar rött...
Så du är mot regeringen och FHM för att vi inte har en högerledd regering - det förvånar mig inte
Kritiken du ger är osaklig och du far med osanningar och alternativa fakta - om det är baserat p åokunskap eller annat kan jag inte avgöra, men fåtöljen verkar vara nernött och forskningsresultaten som levereras från den är inte att lita på