Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
Silverjenny skrev 2020-06-23 09:02:37 följande:
Jag har definitivt tappat förtroendet för regeringen. Har alltid haft hjärtat till vänster men jag känner mig sviken, så till den milda grad att jag inte ser en framtid i det här landet längre. Jag har börjat söka jobb utomlands och kommer att flytta så snart det finns möjlighet.Vem fan vågar bli gammal och hamna på ålderdomshem här när man blir borttriagerad redan vid 70 års ålder vid en relativt mild pandemi trots att man är kärnfrisk i övrigt? De har inte ens försökt rädda alla, fältsjukhuset vid årsta förblev oanvänt och det fanns lediga platser på IVA ändå nekades patienter vård. Och så skryter politikerna om att vi har bra kapacitet i sjukvården, tro fan det när de resurser som finns inte blir utnyttjade. För att inte tala om bristen på munskydd mm både i vården och för allmänheten.
Aldrig mer en röst på vänsterblocket och högern vill jag inte stödja så det blir väl till att rösta blankt nästa gång om inte något nytt alternativ dyker upp.
Jag tror inte heller de ska skryta med att de vet hur vårdprioriteringar gjorts, vilka som fått IVA eller inte ..