Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

KarlssonA skrev 2020-06-25 15:48:06 följande:

Vad är det för fel på dig?

Immunitet är INTE det enda som kan stoppa viruset. Nedstängningar har stoppat viruset minst lika bra.

Stoppa? Är viruset stoppat? Kom ihåg att ringa WHO och berätta denna mycket glädjande nyhet som bara du tycks känna till -:D
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-06-25 16:17:05 följande:
    I 9 länder är det stoppat, och det är inte tack vare flockimmunitet. 

">

Det är inte stoppat någonstans. I synnerhet inte med tanke på att smittade kan visa noll symtom.
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-06-25 16:17:05 följande:
    I 9 länder är det stoppat, och det är inte tack vare flockimmunitet. 

">

Det är inte stoppat någonstans. I synnerhet inte med tanke på att smittade kan visa noll symtom.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2020-06-28 10:41:55 följande:
    INGEN kan vara helt säker vad som bäst att göra. Och situationen är inte likadant i alla länder. Tätbefolkade länder som Tyskland eller Frankrike kanske inte kunde klara det utan karantän, men i Sverige bör det vara möljig. 

Framför allt - om man tittar på var dessa människor som dött i sjukdomen  bott och hur gamla de var, så ser man att det en lockdown nog inte hade förhindrat att de smittas. T.ex. de på äldreboende - även under en lockdown måste man ha personal på äldreboende. Sedan var det ytterligare en stor grupp som hade hemtjänst - de behöver också ha personal som hjälper dem. Så vad har man vunnit av en lockdown då? De hade blivit smittade ÄNDÅ! 
    Hen är svart, alltså en lockdown från sajtens sida. Återigen, men tar sig in Igen och igen och igen för att fortsätta sprida sitt gift.

Det är så det funkar. Lockdown är inte effektivt mot ihärdiga virus som dessutom inter låter sig identifieras utan dyker upp i en rad olika skepnader. Social distansiering med noll närkontakt motverkar att virus får fäste.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2020-06-28 15:08:16 följande:
    Okej.... Det där med att inte låta sig identifieras. Jag undrar om man har varit lite osäker inom sjukvården om man överhuvudtaget får korrekta resultat i testerna? Det har ju kommit upp lite grann ibland i början, lite osäkerhet om inte tester kan visa positiv även om det skulle vara ett annat corona-virus t.ex.
    Ett positivt test kan man räkna med är positivt medan ett negativt test inte är någon 100-procents garanti att man är smittfri.

Fast jag pratade också om bannade medlemmar som likt virus tar sig in trots alla försök att hålla dem ute och som uppehåller sig här under ständigt nya nick.
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-06-30 20:19:45 följande:
    Det har inte med lagar att göra! De utgick ifrån att svenskar är särskilt duktiga på att följa myndigheter så därför behövdes inte så hårda restriktioner och därmed har de inte lagt så mycket energi på att informera folk ordentligt vad som gäller så att folk följer råden. Dessutom har de valt att ha ett halvt öppet samhälle vilket ytterligare förvirrat många vad som gäller och hur allvarligt det är. 
    Fast vi har varit duktiga och är fortfarande. Inte alla, men tillräckligt många. Och det har funnits information och tydlig sådan hela vägen. Jag har iaf inte haft några problem med att följa råden eller inse allvaret i situationen
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-06-30 23:43:45 följande:
    Tiillräckligt många? Det är ju det det inte varit, därav att så många har dött. Vi har en mycket större spridning än de flesta andra länder. Ja jag vet att du har lätt att följa reglerna, det har du nämligen skrivit i en annan tråd, men nu handlar det om alla i Sverige, och det har inte varit så bra där. Varför tror du annars vi har en mycket större spridning än våra grannländer?
    Sverige är så mycket mer än Stockholm och storstäder. Det jag ser är att de allra flesta håller avståndet. Kanske för att det är lättare utanför storstan. När jag åker buss är det en person på varannan rad och (nästan) alla väntar 

Vi har en större spridning för att vi inte har stängt ner. Det kommer som det redan har visat sig där man tidigare stängde ner. Viruset finns ju där ute så fort du går ut.

Ingen idé att summera på minst ett år till.
  • nihka
    farman skrev 2020-07-17 06:25:15 följande:

Nu finns inte så många flera att döda.
    Nej jag stödjer inte regeringen längre. Men däremot seiösa företagare samt hårt arbetande arbetare.
    Förstår varför dom hoppar av till SD.

Längre?

SD tappar.

Under kriser går människor samman. Partier som vill härska och söndra funkar dåligt då.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-07-19 13:30:08 följande:
    Varför går S framåt då? Precis ett parti som vill härska och trasar sönder bilden av Sverige och folks förtroende. Fortfarande säger Löfven att Sveriges strategi är rätt. Det är bara för sorgligt...
    Alla partier utom SD går framåt...

Sveriges strategi är rätt. Det här kommer ta år inte månader. Vi kan inte stänga in oss i flera år. Fler och fler länder inser det.

Men du får gärna stänga in dig. Det är det ingen som hindrar dig från om du inte redan är instängd förstås.
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-07-19 14:51:48 följande:
    Hur kan du säga att det är rätt strategi när över 5500 har dött medan våra grannländer har många gånger färre döda? Fy fasen va oetiskt!

Också kör du med det där kortet "vi kan inte jämföra nu utan först om några år". Så varsågod att låta ännu några tusen dö, Sveriges strategi är rätt, vi kan bara jämföra om några år!? 

Sveriges befolkning tvingas vara instängda mycket längre för de har inte fått ner spridningen, medan grannländerna har fått bättre kontroll över det och kan låta folk bli friare. 
    Det är rätt strategi för att det är en strategi som håller över tid. Det är inget "kort" att påminna om att detta är långt ifrån över. Vänta ett eller ett par år tills du summerar hur det gick. Man kan inte summera något som pågår för fullt.

Nope vi är inte instängda. Det är inte vår strategi och har aldrig varit, men du får gärna testa för egen del. Tycker det är djupt oetiskt av dig om du inte lever som du lär.
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?