Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-04 00:13:30 följande:
Anonym (ABC) skrev 2020-08-03 19:11:38 följande:
Kan du sätta ut länk till ditt påstående om att asymptomatisk smitta har ifrågasatts?PCR borde inte reagera på andra coronavirus. Vad gäller antikroppstest finns det kanske en viss risk för korsreaktion. Det är hur som helst inte självklart vad du syftar på när du nämner både immunitet och asymptomatisk i samma mening.
Enkelt sagt - det skulle nog inte smitta patienten om läkaren skulle hosta i dennes mage. Och de infektionsämnen som skulle kunna göra skada är definitivt i form av droppar, så man behöver ingen avancerat mask. Dvs. så länge man inte dregglar eller spottar i såret, så är det ändå ingen fara.
Jag har själv haft tandkirurgi nyligen. Tandläkaren och även assistenten hade förstås nån mask, men framför allt var det jättenoggrant med att desinficera alla ytor runt omkring, dvs mitt ansikte, instrument och sånt. Så jag tror där är kontaktsmitta det viktiga.
Och det är inte såå säkert med asymptomatisk smitta som du tror. Och om det nu skulle vara säkert, så skulle det inte finnas så mycket att göra åt det.