Inlägg från: KarlssonA |Visa alla inlägg
  • KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

AndreaBD skrev 2020-06-24 16:07:34 följande:
    Du har aldrig ens kollat vad som händer i andra länder, du bara gissar dig fram här. Israel har en andra våg redan. Sedan är det möjligt att inte alla länder får en andra våg, men det är definitivt inte bara de svenska experterna som räknade med en andra våg utan det är teorin i hela världen. 

Vi ser inte det du ser för att vi har lite mera fakta om att det inte kan vara så. 
    Det är jag som har kollat vad som händer. Inte ett enda land i Europa har sett en andra våg komma och experter tror inte på en andra våg.

Hur inskränkt får man vara?
  • KarlssonA
    Padirac skrev 2020-06-24 16:33:34 följande:
    Du tycker att det är så ja, men du kan inte visa något som stödjer den (miss)uppfattningen
    Lyssna på vad alla experter sade i april. Tegnell, Giesecke, Jan Albert, Britton, allihopa.

Personer som du är en fara för landet.
  • KarlssonA
    KillBill skrev 2020-06-24 16:37:29 följande:
    Du har fel. Flockimmunitet har aldrig varit en del av den svenska covid-19 strategin. 
    Nej, du har FEL. Du har inte hängt med överhuvudtaget.
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-24 23:23:41 följande:
    Är det så viktigt om det kommer en andra våg, eller om smittan helt enkelt är KVAR? Poängen är att vi inte blir av med den. 

Experterna har först trott att det blir en andra våg, nu blir det kanske inte det, i dem flesta länderna. Inte konstigt att de inte vet exakt, det är ett nytt virus och man har inte så mycket erfarenhet av andra pandemier. 

Och snälla, förklara för mig, vad det har med inskränkt att göra? 
    Poängen är att Sverige kommer att väsentligt fler döda när pandemin är över.

Dödstalen kommer inte att jämna ut sig. Att du fortsätter att tro att andra länder kommer ikapp gör dig inskränkt.
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-24 23:30:17 följande:
    Vad sa de då? Kan du belägga att NÅGON av dessa har sagt att man bör satsa på flockimmunitet? Jag vet att de inte det, jag har följt nyheterna (förutom Jan Albert, som jag inte vet vad han har sagt). Kan du belägga detta märkliga påstående som ingen känner igen?
    Vad är det för fel på er?

Tegnell och alla andra har sagt att det enda som kan stoppa viruset är flockimmunitet. Därför ska vi inte stänga ner samhället i Sverige.

Hur svårt kan det vara att fatta? Varför vill ni vrida på sanningen?
  • KarlssonA
    KillBill skrev 2020-06-24 18:03:42 följande:
    Vad menar du? Jan Alberts är inte kopplad till FHM eller den svenska strategin, Du får jobba vidare men jag kan redan nu avslöja du kommer få fel
    Det är han visst. Jan Albert har jobbat tillsammans med FHM för att genomföra tester.

För övrigt tror jag att du är en mycket sjuk människa som hyllar personer som ligger bakom att 5000 människor har dött. Har du inget civilkurage eller hade du kunnat stödja Stalins utrensningar också?

Vad är det som driver dig att reflexmässigt gå i försvar för den här fruktansvärda regeringen? Är du rädd för SD eller vad handlar det om?
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-25 15:32:26 följande:
    Det hjälper inte att påstå att svart är vitt. INGEN av dessa har sagt att vi ska ha det som strategi. Att det är det enda som stoppar det stämmer visserligen, eftersom det krävs immunitet för att det ska sluta. Men det kommer nog att ske genom vaccin. 

Men tänk om nu inte går  att få ett fungerande vaccin? Vi har ju fortfarande inget för HIV. 
    Vad är det för fel på dig?

Immunitet är INTE det enda som kan stoppa viruset. Nedstängningar har stoppat viruset minst lika bra.

När ska du sluta vara inskränkt?
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?