Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
Den här regeringen har aldrig haft mitt stöd.
Den här regeringen har aldrig haft mitt stöd.
Tegnell pratade idag om de människor som är väldigt smittsamma, de så kallade superspridarna, och sade att man bland annat med tanke på dem vill man upprätthålla restriktionerna gällande evenemang med fler än 50 deltagare.
Jag har svårt att tänka mig att han menade något annat än de asymptomatiska människorna med det uttalandet.
Jag har svårt att tro att han tror att superspridarna är asymtomatiska. Jag tror snarare att han är realist och inser att det finns folk till allt, även sådana som går på ett evenemang med motiveringen att de inte är särskilt sjuka.
Håller med. Asymptomatiska bör ju inte sprida mycket. Däremot vore det intressant att undersöka vad som utmärker dessa super-spreaders. Kanske beteendet? Kanske är det såna som ska prata mycket och har för vana att komma nära folk. Senast sa man att det är snarare "super spreading events", dvs. situationen som gör att smittan sprids,att det inte är något speciellt med personen. Hörde det på tysk blogg (Christian Drosten, om jag minns rätt).
Folkhälsomyndigheten står också fast vid sin rekommendation att familjemedlemmar till smittade personer ska fortsätta gå till skola, förskola och arbete så länge de inte själva har några symptom.
? Det finns mycket olika åsikter om hur stor smittspridningen är innan och utan symptom, men det är inte det som driver pandemin i alla fall, det tror jag de flesta är överens om, säger Anders Tegnell.
https://www.expressen.se/nyheter/experterna-sa-slar-covid-19-i-vinter/
Tegnell pratade idag om de människor som är väldigt smittsamma, de så kallade superspridarna, och sade att man bland annat med tanke på dem vill man upprätthålla restriktionerna gällande evenemang med fler än 50 deltagare.
Jag har svårt att tänka mig att han menade något annat än de asymptomatiska människorna med det uttalandet.