Inlägg från: Silverjenny |Visa alla inlägg
  • Silverjenny

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

Jag har definitivt tappat förtroendet för regeringen. Har alltid haft hjärtat till vänster men jag känner mig sviken, så till den milda grad att jag inte ser en framtid i det här landet längre. Jag har börjat söka jobb utomlands och kommer att flytta så snart det finns möjlighet.

Vem fan vågar bli gammal och hamna på ålderdomshem här när man blir borttriagerad redan vid 70 års ålder vid en relativt mild pandemi trots att man är kärnfrisk i övrigt? De har inte ens försökt rädda alla, fältsjukhuset vid årsta förblev oanvänt och det fanns lediga platser på IVA ändå nekades patienter vård. Och så skryter politikerna om att vi har bra kapacitet i sjukvården, tro fan det när de resurser som finns inte blir utnyttjade. För att inte tala om bristen på munskydd mm både i vården och för allmänheten.

Aldrig mer en röst på vänsterblocket och högern vill jag inte stödja så det blir väl till att rösta blankt nästa gång om inte något nytt alternativ dyker upp.

• Silverjenny
    sextiotalist skrev 2020-06-23 09:24:57 följande:

Nu behöver man inte måla helsvart.

Yttrest få 70-åringar sitter på ett hem, de allra flesta 80-åringar bor hemma

Men självklart sks6 ingen borttriagad oavsett ålder

Det är inte bara åldringarna, jag känner att de har svikit hela befolkningen. Det har varit så många felaktiga beslut längs hela den här resan, ända sedan de rentav uppmanade folk att resa på sina inplanerade sportlovsresor till smitthärdarna Italien och Iran och inte gjorde något för att försöka hindra smittan att komma till landet. De vägrar hårdnackat erkänna att deras underliggande strategi har varit flockimmunitet och andra felbedömningar t.ex munskydd - ett bra ledarskap kan också erkänna när man gjort fel och kan ändra sig istället för att köra 200 km/tim rakt in i väggen.

Det är den här oärligheten som är värst. Nej mitt förtroende är helt borta. Hur ska man lita på att de gör allt för att rädda våra liv om det blir en allvarligare smitta, krig, härdsmälta i ett kärnkraftverk? Att skydda medborgarna är tydligen inte lika viktigt som att inte tappa ansiktet.
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?