Zia29 skrev 2020-10-06 00:00:24 följande:
Ni som haft MA, när kom mensen tillbaka?
Fick mitt MA 25 augusti i v9. Blödde i drygt 2 veckor, efter det inget mer. På sista efterkontrollen så sa läkaren att allt såg väldigt fint ut, inga rester kvar (fick 2 beh med cytotec) och en av äggstockarna hade en äggblåsa som var på gång.
Nu har det gått några veckor, ingen mens i sikte, ÄL-stickorna har inte visat positivt en enda gång (dock väldigt nära pos 1 dag, sen inget mer), gravtest visar neg. Har förstått att det kan dröja tills mensen är tillbaka, men nu vill jag bara att den ska komma igång så att man kan börja om. Blir så ledsen när man ser andra som är gravida eller har nyfödda :(
Vart olika för min del, första missfallet gick att räkna som en mens (v 6) och äl/mens kom som vanligt. Andra så slutade hjärtat slå i v 13 och fick hjälp starta upp med Cytotec på sjukhuset. Sen blev det skrapning och efter det ändå inte bra, blödde mycket i flera veckor och till slut hysteroskopi. Det tog 3 månader efter det MA att få äl/mens igen och cykeln var i obalans ett bra tag. Blev gravid 8 månader efter första mensen...sen hade jag ett X i v 9, tog bort en äggledare, cykeln kom igång som vanligt efter, hade knappt nåt hcg i kroppen trots att fostret växt så länge men pga det satt fel. Nu sist hade jag MA i vecka 10 (i juni) fick köra 2 omgångar Cytotec, fick äl 2 veckor efter första blödningen och sen mens, så gick bra denna gången...men är nu på försök 4 utan att lyckas igen...äl i morgon eller övermorgon.
Hoppas din kropp snart kommer i fas! Annars finns hjälp att få för att kicka igång en blödning!