Ellilor skrev 2021-02-22 14:27:22 följande:
Hej tjejer, jag har inte varit inne här på ett bra tag men har läst igenom allt som skrivits de senaste månaderna. Vill börja med att gratulera alla som har plussat de senaste månaderna! Så roligt med glada nyheter här inne! Sedan vill jag också ge alla som fått glada nyheter som sedan följts av sorgliga och alla ni som fortfarande väntar på erat plus efter missfall/MA en stor kram. Jag plussade i lördags igen efter senaste MA:t i september. Som vi har väntat på detta och så kommer den dagen man får två streck, men så känner jag mig inte glad. Jag är övertygad om att det är en kemisk graviditet och att ?mensen? kommer om ett par dagar. Känner mig helt tom och vågar inte tro att det stämmer för då kommer jag bara bli mer ledsen (tror min ologiska hjärna). Trodde att jag skulle möta nästa plus med rädsla men också med glädje, men än så länge så känner jag ingen bubblande glädje och knappt någon rädsla, för jag tycker inte jag är gravid ännu. Jag har INGA symptom som gör att jag känner mig gravid. De andra två gångerna har jag åtminstone haft ömma bröst, vilket är ännu en anledning att jag inte vågar tro att detta är sant ännu. Tyckte också att testet var ganska svagt för att vara BIM och tyckte det var svagare dagen efter, men det tyckte inte min sambo. När tror ni glädjen kommer?
Grattis till plusset!
Har under månader av minus efter vårt MA i juni i vecka 11 tränat och utvecklat positivt tänkande och glädje framför mörker...vi har väntat på start av ivf då vi till slut sett det som enda utväg. Sista cykeln innan plussade jag helt oväntat och fick chans använda mitt nya sätt, och det fungerade! Jag njöt av vårt plus, glädje och vågade tro på det <3...det slutade i missfall en vecka efter, men jag kände mig tacksam för dagarna av glädje och att jag kunde ge kärlek till den lilla även om det blev kort. Veckan blev omtumlande då kliniken tyckte vi skulle stimulera direkt på den blödningen då det var så tidigt, så i början av veckan gravid och i slutet sprutade jag kroppen full av hormoner för att bli gravid...men, det var ok och missfallet kändes inte lika hårt, snarare bättre då jag hade tillåtit mig glädjen.
Vi fick ut 6 ägg förra veckan, 2 blev befruktade och i söndags fick jag tillbaka ett 3 dagar gammalt embryo som jag nu ruvar <3 och samma här, jag vet att det kanske inte går vägen, men här och nu lever någon i mig och jag tillåter mig att vara lycklig till motsatsen bevisas, klappar magen och drömmer om ett plus nästa vecka <3
Jag hoppas du kan finna den glädjen och tron <3 kram