Danni 83 skrev 2020-10-13 12:39:28 följande:
Tack. Usch vad tungt med tre missfall, jag har också gått igenom tre nu, det första var mellan andra och tredje sonen 2013. Sen ett nu i maj och så nu. Man vet att det är stor risk men den här gången tänkte jag att det borde verkligen gå bra nu. Men nej... hoppas du får hjälp i utredningen, finns det något man kan göra för att minska risken vid diabetes? Håller alla tummar för oss framöver.
Ja som kvinna så blir man ju så arg och besviken på sin egen kropp vid missfall! Jag kunde acceptera det första, men dom två senaste har tagit hårt på mig. Nu sista gången var jag skeptisk redan när jag plussade, men tänkte och läste att endast 1 % drabbas av tre missfall i rad, så jag höll hoppet uppe. Nu vet jag inte om jag vågar hoppas på ett 4e försök... men jag antar att jag måste våga om jag nu vill ha flera barn. Tungt just nu, då min väninna precis fått sitt 7e barn oplanerat trots skydd. Vill inte visa min bitterhet men är svårt!
Nja det enda en diabetiker kan göra är att ha stenkoll på sitt blodsocker, vilket är ett heltidsjobb verkligen! Riskerna för missbildningar i just tidig graviditet vid höga blodsocker är större och kan drabba hela fostret så som hjärt missbildningar, hjärnan.. ja i stort sett allt, tyvärr. Just därför jag tagit mina missfall så hårt tror jag eftersom jag förstår att min kropp sannolikt aborterar pgr min sjukdom som jag kan förbättra själv. Man blir så efterklok :(