Inlägg från: Babymonitor |Visa alla inlägg
  • Babymonitor

Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

Hej alla!

Jag plussade på juldagen men fick missfall annandagen.. Blödningar och ont i magen. Negativt test idag :(

Vi har inte försökt jätteaktivt men varit av preventivmedel i snart ett är. Nu ska vi försöka mer aktivt med ägglossningstest osv. Hoppas på ett till plus snart och att det går vägen. Jag hejar på er också!

• Babymonitor
    bananmilkshake skrev 2020-12-29 20:17:13 följande:

Är så nojig nu. Första äl efter mitt ma kände jag jättetydligt, men vi ville vänta en mens innan nästa försök.

Nu ska jag ha äl imorgon typ men känner inget som jag brukar. :(

Skulle vara så typiskt om kroppen hoppar över äl just nu! Och nästa äl kommer en familjemedlem vara på besök EXAKT min fertila vecka.

Hoppas att äl kommer! Kör du med några ägglossningstest eller endast ?känsla?? Jag tycker det är så svårt att känna/veta..
  • Babymonitor
    bananmilkshake skrev 2020-12-29 22:17:39 följande:

Tack! <3 Nej inget alls, jag går bara efter min mensapp :) annars hade det varit skitsvårt, ibland känner jag av det innan, ibland efter! Bara för det känns det lite på vänstersidan nu, hoppas. :)

Vilken har du? Jag har Maya men har nog lite för oregelbunden för att den ska vara helt tillförlitlig haha.

Hoppas det är ägglossning du känner! :)
  • Babymonitor
    bananmilkshake skrev 2021-01-19 21:36:32 följande:

Ååh är så less nu... efter senaste ma i okt/nov så känns det inte helt bra. Efter första mensen efteråt så har jag haft spottings/bruna flytningar och som molvärk/brännande känsla i magen, i omgångar. Nu andra mensen efter ma hade jag det en vecka innan, och nu när mensen borde vara slut är det tillbaka, ihop med molvärken i magen. Idag högg det en massa i äggstocken fast det är en vecka till äl.

Har nån haft så? Jag ringer nog gyn imorgon för nåt fel måste det ju vara. Är så orolig att nåt är fel i kroppen som lett till mina ma men tycker det är svårt att stå på sig... jag skulle vilja få blodprov taget också men det tycker väl inte dom förrän jag plågats med ett tredje ma. :(

Men åh 3 ring gyn imorgon och stå på dig! Vet att det är svårt men om första personen inte lyssnar så be att få prata med någon annan. Självklart ska du få komma in om du har ont och är ur balans. Säkra före det osäkra!

Skickar en stor kram!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet