Nässelfjäril skrev 2020-06-22 22:47:47 följande:
Beklagar missfallet. Hur man tar sig igenom veckor av oro har jag inget svar på, jag har inte kommit till ny graviditet. Men hur man orkar ladda om och försöka igen - det fanns inget annat än försöka igen så snart som möjligt för mig. Att inte försöka direkt kändes som bortkastad tid.
Det är mitt sätt att hantera förlusten på och ett sätt att komma vidare. För någon annan kanske det behövs tid att landa. Jag fick inget missfall utan fick göra abort, kanske på ett sätt ?enklare? att bearbeta när jag fått veta varför det inte gick vägen för mig? Jag har fakta i form av provsvar att luta mig mot. Däremot kommer oron för att det ska hända samma sak igen eller att jag ska få missfall garanterat ligga över mig om jag blir gravid igen. Tar ingenting för givet efter min upplevelse och är plågsamt medveten om att graviditet långt ifrån är lika med att få ett barn. Oron får man nog acceptera att den kommer finnas där efter våra upplevelser.
Tycker din inställning verkar sund. Skall försöka tänka så jag också.
Jag ringde kvinnokliniken idag och fick inte ens åka in och kolla att det var ett missfall. Skall ta ett gravtest om 1 vecka. Och är det negativt behöver jag inte åka in och kontrolleras eller skrapas. Förra gången fick jag inte heller någon kontroll efter att jag fått aborttabletterna.