Nykär15 skrev 2020-07-20 10:42:03 följande:
Vår lilla dig i v 12+5 så jag fick föda på sjukhuset, allt verkade gå bra och komma ut. Efter 2 veckor fick jag akut störtblödning på jobbet och fick åka in, blev inlagd och akut operation pga rester. Hamnade på CIVA efter då blödningarna inte slutade, de diskuterarade att kanske behöva ta bort livmodern vilket jag vägrade!! Efter op bad jag om ultraljud och man såg fortfarande rester men de sa de skulle komma ut. Det gjorde de inte och återigen fick jag störtblödning på jobbet och blev inlagd för koll, de bestämde att jag skulle göra en hysteroskopi där man går in med kamera, fanns op-tid först 3 veckor senare så blev sjukskriven pga blödningarna. Efter sen operationen var de rädda att jag skulle få adherenser (sammanväxningar) så jag fick östrogen i 6 veckor och efter det gjordes en hydrosonografi. Då såg äntligen livmodern ok ut men slemhinnan behövde vila. Kroppen var i obalans och utredning visade att jag även hade hypotyreos som ökar missfallsrisken...så tog 3 månader att få ner värdet i bra nivå.
8 månader efter vårt MA blev jag äntligen gravid och det gick hela vägen <3
Denna gången blev jag gravid fort men hade tyvärr för högt TSH och nu blev det ju MA igen i v 10 :(
Men nu kom ju allt ut fort när jag fick Cytotec och eftersom jag nu jobbar på gyn fick jag massor med hjälp och kontroller så det känns bra.
Är nu på äl+5 men tror inte kroppen är redo bli gravid, så väntar på mens om 9 dagar och hoppas på att min cykel är normal.
Mitt TSH är iaf lågt nu och ska ta nya prover om 3 veckor så det är bra. Hoppas kunna bli gravid igen...är ju 43 och har bara en äggledare kvar då vi även fick ett x i höstas när jag blev gravid trots spiral...
Oj vilken resa!
Den påminner mycket om min
Jag förlorade 1,7 liter blod vid skrapningen
Sen fick jag störtblödning efter ett par veckor och dom gjorde ultraljud och trodde det var rester kvar - fick cytotec.
I April kom ytterligare en störtblödning som inte slutade.
Blev inlagd i tre dagar och läkarna sade samma sak till mig "slutar inte blödningen får vi operera bort livmodern"
Tack och lov slutade den och jag åt cyklokapron (blodstillande) i en månad.
Var på ultraljud i maj och fick min diagnos AVM
Men läkaren trodde detta skulle kunna gå tillbaka av sig självt så ingen åtgärd vidtogs mera än ett ultraljud som jag var på häromdagen.
Då såg dom att läget fortfarande är oförändrat så därför får jag nu MR röntgen.
Men det kan dröja 8 veckor innan jag får remissen.
Sjukhuset har mycket att göra just nu.