ESemlan84 skrev 2020-06-20 21:32:38 följande:
Tack. Tänkte ni försöka igen direkt eller vänta en cykel? Det positiva är ju att ni iaf kan bli gravida och den här gången var det otur.
Vi kommer försöka igen direkt. Vill inte missa någon chans. :)
Nässelfjäril skrev 2020-06-20 22:02:21 följande:
Såhär i efterhand gick det nog så bra det bara kunde ha gått. Där och då var det hemskt, men allt kom ut och inga komplikationer.
Känner igen frustrationen alltför väl. Att få det där blodet som en påminnelse vid varje toalettbesök var rent ut sagt skitjobbigt. Jag blödde i exakt två veckor efter, sedan dess har det inte ens kommit så mycket som en brun flytning. Hoppas du är inne på slutklämmen! Åtta dagar efter att blödningarna upphörde fick jag positivt utslag på äl-stickorna.
När jag fortfarande blödde ville jag bara att det skulle ta slut så kroppen kunde komma igång. Sedan besatt av att äl skulle komma igång. Nu för att mensen ska komma eller utebli. Har jag turen att bli gravid igen lär jag inte vara avspänd och orosfri direkt...
Du beskriver exakt så som jag känner med.
Jag vet doxk att jag hade en rest kvar som de räkna med skulle komma ut med blödning. Men är väldigt tveksam. Nåväl, varit blödfri två dagar, tills ikväll. Börja blöda igen och fått stark värk så sitter på gynakuten nu och väntar på läkare.
Forgetmenots skrev 2020-06-20 22:06:42 följande:
Åh så hemskt! KUB är ju sådan milstolpe så att först få höra att allt ser bra ut för att sedan få helt motsatta besked måste ha varit oerhört chockartat.
Använder du också Natural Cycles?
Jag blödde i 9-10 dgr efter missfallet och på dag 18 hade jag ÄL. Mensen kom sedan på dagen den var beräknad att dyka upp och nu hade jag ÄL på dag 15. Brukar ha på dag 12-14. Känner igen den mycket tydligt utan NC men är skönt att ha den som stöd och att få svart på vitt att tempen stiger.
Jag håller verkligen alla tummar och tår för din kropp återhämtar sig så snabbt du önskar. Känner verkligen igen mig i att vara mitt uppe i sorgen men samtidigt inte kunna vänta på att få försöka på nytt. Många känslor från alla håll, minst sagt.
Nej men jag använder fertility friend, också temp.
Det är just det, hur mycket sorg man än känner så har jag insett att ju mer jag lägger tankarna på att försöka bli gravid igen desto lättare blir det svåra att hantera.
Känslorna är verkligen all over. Så märkligt. Det här skulle ju vara en så sjukt lycklig tid där man bara skulle få njuta av bebismage och framtidsplaner. :(