Fundileraren skrev 2020-08-18 20:41:30 följande:
Hej allihopa!
Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.
Min story:
Jag plussade första gången 7juli
Blödde lite 17-18/7
Plussade igen 21/7
Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.
9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse.
18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gym ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall
Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...
Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.
Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...
Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13
Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....
Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta?
Hoppas ni alla mår bra och allt går fint med era magar
Din historia är lik min!
På ul den 13e fick vi reda på att vårt älskade foster avstannat i 7+5 (skulle varit i 8+4) vårat 2a ma och hade även ett mf innan dom.
På gyn grät jag ut dagen efter och sa jag vägrar tablett abort igen.. det är nämligen det värsta jag gjort! Blödde som en gris, och skrek av smärta hemma i sängen. Fick dessutom inte ut allt så vart skrapad nån vecka efter. Så jag blev beviljad skrapning denna gång direkt samma kväll jag varit på gyn.
Blöder inget alls och mensvärkssmärtan har börjat försvinna. Smärtan i själen är dock av annan sort...
känner som du, tvekar om det är värt att börja försöka igen, men tror mest jag är rädd att få fler missfall. Jag vill ju ha fler barn, men inte fler missfall! :(
Kram på dig!! <3