Inlägg från: Wimmie |Visa alla inlägg
  • Wimmie

BF mars 2021

Undrandee skrev 2020-07-28 15:00:00 följande:

Hur har det gått för dig? Har du gjort något nytt Vul?

Får svar på blodproven på nästa veckas VUL.
  • Wimmie

Åh har så ont i magen idag. Inte nere i livmodern. Snarare i mellangärdet. Som magkatarr typ. Halsbränna och mår illa. Blir tokig.

Har som sagt två mf med mig sedan i höstas så all tecken tolkas lätt som negativt... :(

• Wimmie

Sitter i väntrummet för andra VUL nu. Såååå nervös!

Håll tummarna för ett tickande litet hjärta.

• Wimmie
    Jadu skrev 2020-08-04 11:35:34 följande:

Lycka till!

Efter två missfall så känns det skönt att ÄNTLIGEN få se ett litet tickande hjärta! Lättad just nu. En milstolpe avklarad åtminstone.
  • Wimmie
    Jagerika skrev 2020-08-04 21:40:49 följande:

Våran bebis levde inte idag på VUL.. fick tabletter som ska stöta ut fostret. Fy fan vad livet är orättvist. Skulle vara i v11 idag men den hade avstannat i v5-6.. :(

Jag beklagar verkligen!!! Jag hade ett missed abortion i slutet på förra året. Fick göra en medicinsk abort i 11 + 4 men det hade avstannat i vecka 6-7 ungefär.

Ta hand om dig. Tillåt dig att vara ledsen och tillåt kroppen att läka/vila innan ni försöker igen (om det är det ni vill).
  • Wimmie
    Undrandee skrev 2020-08-08 11:29:34 följande:

Hur går det för alla här? Hur mår ni?

Själv är jag lite orolig. Känner inte några direkta symtom...

Det går bara bra. Fortfarande rejält uppsvälld och sådär. Har gått in i vecka 10.
  • Wimmie

Fy fanken vad jag mått apa idag. Hela dagen. Ont i magen, mått illa. Svintrött. Var tvungen att resa mig från lunchen och lägga mig på soffan. Somnade typ direkt.

Kallsvettas och mår bara pyton.

Har haft en intensiv helg med lite sömn och inatt blev det tyvärr inte så mycket sömn heller. Så jag hoppas att det i kombination med värmen är orsaken.

Men blääää så här vill jag inte ha det i 30 veckor till.

• Wimmie
    Fundileraren skrev 2020-08-18 20:41:30 följande:

Hej allihopa!

Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.

Min story:

Jag plussade första gången 7juli

Blödde lite 17-18/7

Plussade igen 21/7

Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.

9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse.

18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gym ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall

Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...

Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.

Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...

Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13

Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....

Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta?

Hoppas ni alla mår bra och allt går fint med era magar

Jag beklagar verkligen.

Vi har två barn sedan tidigare (födda 15 och 17) förra sommaren bestämde vi oss för att skaffa en efterlängtad trea. Vi blev gravida nästan direkt (precis som vi blivit med våra tidigare). Men tyvärr blev det missfall i vecka 7. Strax därefter blev jag gravid igen. Hann inte få tillbaka mensen. Gjorde tidigt ultraljud och ?allt såg bra ut? enligt läkaren. Men jag fick en väldigt märklig känsla. Dateringen blev liksom inte rätt. Så jag ringde dit dagen efter. Fick en ny tid två veckor fram och då hade pricken inte växt särskilt mycket. Det blev Hcg utredning osv innan det konstaterades ett missed abortion i vecka 11 + 4. Blev inbokad för en medicinsk abort en vecka senare (första advent).

Sen har det inte blivit något mer. Började faktiskt tänka att aborten kanske ställt till hormonerna eller om jag helt enkelt blivit för gammal. Men sedan plötsligt. Två dagar efter vi skruvat bort barngrindarna så plussade vi. Är ni i vecka 11 igen och har varit på två VUL. Hitintills ser allt ut som det ska.

Så vill ni ha en fyra. Fortsätt!!! Plötsligt kan det gå.

Jag äter Levaxin sedan tidigare men kolla annars det. Då det kan påverka möjligheten att bli gravid.
  • Wimmie
    Liri89 skrev 2020-08-24 20:49:54 följande:

Hej Allihopa!! 

Kul att hitta till denna grupp, jag vill gärna hoppa in här jag med :) 

Plussade i Juli och är nu i vecka 13, beräknad till 7:e Mars 2021! 

Jag är inte mycket för forum men sen jag blev gravid har jag inte kunnat hålla mig borta från just Familjeliv så jag tänkte att det kanske är lika bra att gå med och nu när jag hittade denna grupp så har jag nog kommit helt rätt :D 

Har läst en del inlägg här och känns kul att ha en massa gemensamt :)

Har mått jätte illa fram till vecka 11 ungefär och nu mår jag mycket bättre men jag har gått upp typ 7 kg redan, vet att man inte ska tänka så mkt på vikten men jag undrar lite hur ni andra har det med viktuppgång så här tidigt? Vägde cirka 55 innan och nu väger jag redan 61,8-62,8, beroende på hur mkt jag ätit... är dessutom konstant hungrig och när jag väl är hungrig så går det verkligen från 0-100, blir som tokig och måste bara äta direkt annars mår jag illa igen, någon mer som upplever samma sak? :) 

Hej hej!!!

Jag har bf 13 mars så jag ligger en vecka efter dig. Detta är min femte graviditet och jag har två barn.

Vid samtliga mina tidigare graviditeter så har jag gått upp mycket väldigt tidigt. Men sen har det stannat av. Men jag har gått upp ca 20 kg totalt under graviditeterna.

Mina två senaste graviditeter var i höstas och jag han gå upp en del i vikt med bägge. Så jag började liksom på plus nu...

men denna gången har jag inte gått upp. Tvärtom. Jag har gått ner litegrann. Men jag har fått mage redan... blev liksom uppsvälld och tjock direkt.

Vi har dock olika förutsättningar. Jag är lite överviktig till att börja med. Så det beror säkert på det.

Gör det som mår bra för dig. Är du hungrig, ät! Kroppen är bra på att visa vad den behöver.
  • Wimmie

Jag har börjat känna ett litet fladder... visst måste det vara inbillning? Eller? Är i 11 + 6

Mår fortfarande skit, och har ont i magen hela tiden. Förstoppad, gasig och växtvärk. Men på måndag är det dags för socker och UL. Ska bli skönt att få se orsaken till den uppsvällda magen. :)

• Wimmie
    jagtroddejagvarklar skrev 2020-08-31 14:19:36 följande:

Känner exakt likadant! Är i vecka 11+2.

Ska på KUB UL idag, jag delar med mig senare hur det gick.

Var på socker imorse och sedan KUB. Nu sitter jag och väntar på att få lämna blod NIPT. Är en låååång dag.

BM sa att hon tyckte allt såg bra ut men tydligen har gränserna för när man erbjuder NIPT ändras. Innan erbjöds det vid 1:199. Mindre än 1:200 så fick man tummen upp. Nu erbjuds NIPT i intervallet 1:51 - 1:1000. Så här sitter jag och väntar...

Blev framflyttad lite på KUB. Bf 10 mars nu.
  • Wimmie
    Jadu skrev 2020-09-23 06:08:19 följande:

Hur mår alla då? :)

Jodå. Överlever. Men det är tungt. Ingen energi, massor av halsbränna och diverse krämpor. Fattar inte. Har inte mått så här över huvudtaget med mina tidigare barn.

Men det går ju över... hoppas jag. :)
  • Wimmie
    amandakollb skrev 2020-10-16 07:51:11 följande:

jag har känt bebis i lite över en vecka (från slutet av v.17 och är i 19 nu). så mysigt! har du? :)

Jag har börjat känna lite buffar nu. Vecka 21. Men det är inte jättemycket. Tyvärr.

Jag har däremot jättemycket sammandragningar. :/
Svar på tråden BF mars 2021