Inlägg från: Wimmie |Visa alla inlägg
  • Wimmie

BF mars 2021

Undrandee skrev 2020-07-14 12:36:45 följande:

Tycker något borde ha synts.En hinnsäck, en förtjockad slemhinna, något! Ställt in mig på det värsta att detta 3e försök inte gick heller...

Såg nu ditt senaste meddelande. Syntes det ingenting? Ingen hinnsäck eller så?

Då låter det tyvärr som ett tidigt missfall. Förra hösten hade jag två missfall. Det första plussade jag. Tog veckoindikator som visade 1-2 och sedan 2-3. Sedan blödde jag plötsligt dagen innan inskrivning. Tog ett graviditetstest hos barnmorskan som visade negativt. Gjorde VUL och det var helt tomt.

Jag hoppas naturligtvis att detta inte drabbat dig. Och oavsett så ska ju vården visa omsorg.

Vi som gärna vill bli gravida och längtar testar ofta väldigt tidigt vilket gör att vi upptäcker missfall som annars upplevts som mens. Jag förstår att det inte är någon tröst.

Bra att de tog blodprov. Då får du det svart på vitt.

Om det sedan inte syntes någonting. Försök se det positivt. Kroppen är redo igen.

Jag minns att min läkare t om sa att jag hade ägglossning på gång så det var bara att gå hem och försöka igen.
  • Wimmie
    Undrandee skrev 2020-07-14 13:59:25 följande:

men hon kunde inte se nån blödning heller och jag har inte blödit något. Jag vet inte.. jag ser inte ljust på det hela och önskar jag inte gjort den här undersökningen. Tror inte jag har lätt direkt att bli gravid, så ett 3e missfall vore katastrof för mig :(

Usch vilken jobbig situation.

Jag håller tummar och tår för lite positiva besked på blodproven.
  • Wimmie
    ensamärstark skrev 2020-07-14 21:11:40 följande:

Idag trodde jag jag skulle få bekräftat missfall.

Istället får jag se våran lilla bebis med tickande hjärta!

Vecka 6+5 mättes jag i idag bara en dag efter vad jag beräknat! BF 3 mars

Så glad!!

Åhhh så härligt! Njut av magin i magen.
  • Wimmie
    Jojjo1991 skrev 2020-07-15 04:22:24 följande:

Hoppar in här, har nyss tagit ett graviditetstest som var positivt. Vaknade och kunde inte somna om så då tänkte jag att det är lika bra att ta testet. Bf är 24 mars 2020. Så svårt att somna om nu :) Har skickat förfrågan om att gå med i Facebook-gruppen.

Grattis!!!
  • Wimmie

Fick höra att jag ?börjat knubba till mig? idag. Alltså börjat bli lite runt om magen... i vecka 7. Jo tack för den.

Hur mår ni?

Jag har VUL nästa vecka igen. Vill verkligen se hjärtslag då...

• Wimmie
    Ronjas88 skrev 2020-07-20 21:20:41 följande:

Oj! Tycker du det själv? :)

Jag mår bättre än vad jag vill må. Skulle vara skönt med lite tydligare illamående. Har känt av illamående till och från i några dagar men inte alls senaste två. Brösten ömmar som innan mens. Det jag märker mest just nu är att jag är vääldigt törstig hela tiden och blir andfådd av minsta lilla.

Hur mår du?

Jo men jag är uppsvälld. I alla mina tidigare graviditeter så har jag gått upp mycket tidigt och sedan har det stannat av. Men det är ju mer tarmar och grejer som spänner snarare än bebis.

De senaste två veckorna har jag varit rejält darrig på morgonen. Känns som extremt lågt blodsocker typ. Och så är jag trött. Det är också som det varit tidigare. Men, ta i trä, morgnarna börjar bli lite bättre... eller så har jag bara börjat vänja mig.

Jag har två barn sedan tidigare. Och två missfall i höstas. Så detta är min femte graviditet.
  • Wimmie
    Ronjas88 skrev 2020-07-20 21:20:41 följande:

Oj! Tycker du det själv? :)

Jag mår bättre än vad jag vill må. Skulle vara skönt med lite tydligare illamående. Har känt av illamående till och från i några dagar men inte alls senaste två. Brösten ömmar som innan mens. Det jag märker mest just nu är att jag är vääldigt törstig hela tiden och blir andfådd av minsta lilla.

Hur mår du?

... och väldigt kissnödig
  • Wimmie
    Fundileraren skrev 2020-07-23 20:29:42 följande:

Hej!

Nu har jag varit på inskrivning och barnmorskan var väl lite så där stel av sig......... jag blödde en del i helgen som var och sedan hade jag väldigt oregelbunden mens det sista månaderna innan jag plussade 7juli..... då stod det 2-3v och nu i måndags plussade jag och då stod det 3+ och jag har själv räknat ut efter min Sista mens osv menscykeln osv i appen att jag har troligtvis bf 6mars men nu så tog hon det ?vanliga? som alla har och satte 28dagar så då blev bf 25februari.... så nu vet jag inte om jag tillhör denna gruppen ???????? jag har ultraljud 18/7 så då får jag ju veta......

Har ni valt att göra KUB? Ville egentligen inte men min man vill va förberedd OM det skulle va nåt men det är ju inte 100% säkert ändå väl? Men jag lyssnar in honom och vi har inte gjort KUB på de andra tre barnen... men det ska vi nu....

Vi har gjort KUB med våra barn och kommer göra det med bönan om det fastnar. För mig är det en självklarhet. Vill veta så mycket som möjligt...
  • Wimmie

Hur mår ni?

Jag är i 7 + 2. Fortfarande väldigt trött och magen är inte som den ska. Otroligt uppsvälld.

Har nytt VUL om en dryg vecka. Längtar. Vill se hjärtljud då så att jag inte mår såhär i onödan igen.

• Wimmie
    amandakollb skrev 2020-07-27 06:55:52 följande:

Jag är i 6+2 och jag mår bra! Lite ömma bröst och väldigt uppsvälld i magen!! När går svullnaden ned tro?! Så jobbigt :(

Jag har också första vul om en vecka! :) längtar så mkt

Jag gjorde VUL i 5 + 4 så detta blir mitt andra...
Svar på tråden BF mars 2021