Inlägg från: amandakollb |Visa alla inlägg
  • amandakollb

BF mars 2021

Liso001 skrev 2020-07-13 10:41:48 följande:

Gravid med vårt första barn med BF 19/3-2021!

Så spännande men också så många frågor och funderingar! Vet inte hur man ska kunna hålla sig från att berätta fram till vecka 12 samtidigt är risken att inte få behålla barnet stor innan vecka 12 har jag hört.. är i vecka 5 nu! När ska ni berätta för nära och kära?

Stort grattis!! :) jag plussade i förrgår och har bf 20e mars, så är också i v.5 (4+2).

tycker också det känns så långt bort till v12 då man vill berätta för alla redan nu!! men jag är väldigt orolig för missfall så kommer nog bara berätta för familjen typ i v.7 och sen nära vänner v10-12 typ! 
  • amandakollb
    Undrandee skrev 2020-07-14 11:12:04 följande:
    Fick "gravid 1-2" på digitala den 4/7 så vet inte vilken vecka det blir nu.

men tycker hon borde sett något? Har ju fått stegringar på flera grav.test efter det digitala. Hon var otroligt känslokall och typ "sluta gråta, man kan inget göra ändå" typ.. ingen tröst, inget!

Mår så vidrigt just nu :'(
    fy vad tråkigt att höra :( och usch vilket dumt beteende av henne!!

men jag tror också det kan vara alldeles för tidigt för att se! fick du någon tid senare? du kanske kan göra ett nytt vul om 1-2 vecka kanske?

vad betyder x förresten? är det missfall? 
  • amandakollb
    Vemvetintejag skrev 2020-07-17 12:25:05 följande:

Hallå jag undrar en sak!

Har bim på söndag så fick tidigt positivt på clear blue digital! Men nu känns det verkligen som mensen är påväg. Är rädd att den kommer på söndag och att graviditeten bara är kemisk. Vet att mensvärk är vanligt symtom men undrar om nån av er kände såhär strax innan bim?

jag har mensvärk typ 2-3 dagar innan bim så jag trodde mensen skulle komma. mensvärken/molvärken har fortsatt sedan dess (va typ en vecka sen jag plussa) och det verkar rätt vanligt :) 
  • amandakollb
    Liso001 skrev 2020-07-18 09:08:05 följande:

Jag vaknade i förgår natt med blod i hela sängen (v.6).

Blödde lite mer under dagen men bara fram till eftermiddagen. Inga klumpar, ljust blod. Ingen (fysisk) smärta. Ringde gynakuten som misstänkte missfall och sa att jag skulle blöda i 1-2 veckor till samt ha smärtor. Jag blödde dock inte mer och har inte haft några smärtor. Ringde därför igår igen men fick svaret att de inte ville göra någon kontroll ?om vi ska göra kontroll på alla kvinnor som troligtvis fått missfall skulle vi inte göra annat om dagarna? och så sa hon till mig att ?lev som om du är gravid och ta ett nytt graviditetstest om 3 veckor?.

Jag böev helt förkrossad! Inte bara sorgen av ett ev missfall utan också ett fruktansvärt nonchalant bemötande och noll empati. Ska jag gå omkring i 3 veckor i ovisshet??

Ringde också alla privata kliniker men pga semesterstängt är de inte tillbaka förens i mitten av augusti :(

vad tråkigt att höra :(( men det behöver inte betyda missfall! du skulle inte kunna få ta två hcg-prov och se om det ökar? 
  • amandakollb
    Liso001 skrev 2020-07-18 12:35:31 följande:

Tror du?? Du menar vanliga graviditetstest?

Jag försökte få komma in på kontroll och lämna prover eller göra vul men de sa bara att de inte gör sånt. :/

Är lite hoppfull för har kvar vissa symtom såsom illamåendet och ömma bröst men samtidigt vågar jag inte hoppas.

Nej ingen idé att testa gravtest tror jag då de kommer ge utslag rätt länge efter missfall, tänker blodprov så man kan kolla hcg-nivå som man tar med två dagars mellanrum för att se att det fördubblas som det ska :)

Åh förstår att det är jobbigt :(( du kanske får avvakta och se vad som händer, men om du får ont eller blöder jättemycket borde du ringa till vården igen. Håller tummarna att allt är ok <3
  • amandakollb
    Ronjas88 skrev 2020-07-18 17:45:11 följande:

Jag känner oro över att ha sex och få orgasm.

Vet att jag är fjantig men blödde varje gång efter sex förra graviditeten som slutade i MA v12. Hur tänker ni? Har ni börjat blöda efter sex?

Haha jag avstår faktiskt! Hade sex förra cykeln precis innan bim och då fick jag jätteont i nedre delen av magen så vill inte riskera något. säkert ingen fara alls men det känns bra för mig att avstå :)
  • amandakollb

ni som vill vara med i någon grupp på fb: det är jättelätt att söka på bf mars 2021 och ansöka om att gå med :) tror det finns två grupper och båda syns så det att anmäla sig till gruppen men de är hemliga på så sätt att andra inte ser vilka som är med i grupperna. 

• amandakollb
    Mallanino skrev 2020-07-20 08:36:02 följande:
    Den gruppen jag har skapat är privat och går inte att söka fram. Man måste få en inbjudan :)
    yes men går att söka fram minst två andra grupper själv (som syns om man söker), jag tror jag är med i fyra st haha.. 
  • amandakollb
    Wimmie skrev 2020-07-26 22:17:31 följande:

Hur mår ni?

Jag är i 7 + 2. Fortfarande väldigt trött och magen är inte som den ska. Otroligt uppsvälld.

Har nytt VUL om en dryg vecka. Längtar. Vill se hjärtljud då så att jag inte mår såhär i onödan igen.

Jag är i 6+2 och jag mår bra! Lite ömma bröst och väldigt uppsvälld i magen!! När går svullnaden ned tro?! Så jobbigt :(

Jag har också första vul om en vecka! :) längtar så mkt
  • amandakollb

Jag är i v.8 och har så sjukt uppblåst mage, främst på kvällarna. Känns som den ska sprängas typ. Någon som har samma?! Och tips på vad man kan göra?

Googlade lite och läste att det fanns något som heter frukt och fiber på apoteket som kan hjälpa, så tänkte testa det.. blir så påverkad för är jobbigt att sitta och stå upp! Hjälper bara att lägga mig ned.

• amandakollb
    Undrandee skrev 2020-08-02 12:09:43 följande:

Gick in i v.8 idag och känner samma på kvällen. Plus att det bubblar och har sig. Skit jobbigt! Du får meddela om det funkar. :)

Absolut!!:)

hur gick det för dig med Hcg-proven och ultraljuden föresten, har du fått veta att allt är ok? :)
  • amandakollb
    Undrandee skrev 2020-08-08 11:29:34 följande:

Hur går det för alla här? Hur mår ni?

Själv är jag lite orolig. Känner inte några direkta symtom...

Jag mår bra! Uppsvälld mage och ömma bröst till och från. Inget illamående alls, känner snarare att jag är sugen på allt möjligt hela tiden haha. Vad lika vi är, gick in i 8+0 idag :)
  • amandakollb
    Undrandee skrev 2020-08-08 18:31:48 följande:

Spännande! :)

Tji fick jag efter att jag skrev jag inte känt mer illamående idag! Åkte till affären och kom hem hulkandes, haha!

Men ligger jag still i sängen går det över, hmm.

Har du något inplanerat ultraljud? :)

Haha åh! Hoppas det är bättre nu.

Jag och sambon hade bokat in ett privat tidigare i veckan så vi fick se en liten skrutt med tickande hjärta så allt såg fint ut <3 när skulle du ha ultraljud?
  • amandakollb
    Undrandee skrev 2020-08-13 13:43:49 följande:

Ännu ett MA konstaterat. 3e missfallet. Kände det på mig

nej vad tråkigt att höra, beklagar verkligen :( <3
  • amandakollb
    Wimmie skrev 2020-09-30 18:44:03 följande:

Har ni börjat känna bebis?

jag har känt bebis i lite över en vecka (från slutet av v.17 och är i 19 nu). så mysigt! har du? :)
Svar på tråden BF mars 2021