Inlägg från: amandakollb |Visa alla inlägg
  • amandakollb

BF mars 2021

Hejhej, grattis alla!!:) Jag plussade precis, är på äl+13 <3 Första barnet, har bf 20e mars!

Har haft ömma bröst efter äl som övergick till ömma bröstvårtor för några dagar sen och nu känner jag inte så mkt alls?! Lite molande värk i magen de senaste dagarna bara. Någon fler som knappt har några symtom? :) väldigt trött iofs så powernapar typ 2 ggr om dagen men de gör jag ofta sen innan med haha!

• amandakollb
    Loea skrev 2020-07-10 07:22:18 följande:

Grattis! Jag plussade igår och är på äl+11 nu, har alltså bf två dagar efter dig. Också vårt första barn men har varit gravid innan, i våras fick jag ett MA.

Jag har inte heller några direkta symptom. Mår väldigt bra. Men är också vääldigt trött. Svårt att hålla mig vaken efter jobbet och svårt att vakna på morgonen. Känner mig mest spänd och svullen över magen. Men har läst att det är många som har det så. Och symptom kan komma och gå, man får passa på att njuta av att man inte mår illa just nu iaf :)

Åh tack! Och stort grattis till dig med!!:)

Skönt att höra att de är fler som inte har några symtom! ska du fortsätta ta gravtest och se stegringen? Jag funderar på det.. och att fortsätta tempa haha!
  • amandakollb
    Loea skrev 2020-07-10 08:41:36 följande:
    Tack snälla! :)

Ja vill gärna ha koll så att det utvecklar sig som det ska! Undrar om det är svårt att få tid för ultraljud nu i semestertider.. Vill ha kontroll så får väl gå privat om inte annat. Värt dom pengarna när man haft missfall innan.
    ja jag med.. har typ 6 test hemma så tror jag kommer ta dem nu varannan dag typ. samt tempa, undra om det syns direkt på tempen om man skulle få missfall, vet du?

jag har bokat in ett tidigt ultraljud den 4 augusti, kommer då vara i 7+3, undra om det är för tidigt för att höra hjärtat?! 
  • amandakollb
    Loea skrev 2020-07-10 11:44:52 följande:
    Vet faktiskt inte hur det är med tempen. Men när jag fick mitt MA så fortsatte kroppen precis som om fostret inte alla dött. Dock tempade jag aldrig.

Åh vad skönt att redan ha det! Var det svårt att få?
    nej jag googlade bara och så fanns det en internettidsbokning så tog jag ett datum där så det var enkelt! :) 

har faktiskt bokat in inskrivningssamtal också och är glad att jag kollade på det nu för tidigaste tiden var den 19e augusti och då kommer jag va i v.10 vilket är i det senaste laget tycker jag! vi vill göra kub också och det har jag för mig att man ska göra i v-10-12 typ. 

har du bokat något? :) 
  • amandakollb
    Loea skrev 2020-07-10 13:15:17 följande:

Vad skönt! Kanske också borde ringa direkt egentligen. Funderande egentligen på att vänta två veckor eller så men om det är ont om tider är det kanske bäst att boka nu. Lättare om man har ett datum att se framemot också :)

Ja jag tänker också så, kul att ha något att se fram emot och bra att ha det bokat i dessa semestertider när de har färre tider. Är ju bara att boka av om det skulle hända något

Hur länge hade ni försökt?:)
  • amandakollb
    Peling skrev 2020-07-10 21:05:09 följande:
    Men åh, vad kul! Blev genuint jätteglad när jag läste att du fått ett plus! Har läst och fått insikter och stöd från den där följas åt-tråden :) Har inte skrivit så mycket i den tråden men fått stöd genom att ?spökläsa?. Jag har BF runt 5:e mars om allt går väl :)
    åh tack så mycket <3 vad glad jag blir av dina ord! och vad kul att höra att du fått ut något av att följa de andra följas åt-trådarna. 

stort grattis till dig med :D är det första barnet? hur länge har ni försökt? :) 
  • amandakollb
    Loea skrev 2020-07-10 15:29:33 följande:
    Ja precis! Får ringa på måndag :)

Slutade med preventivmedel i höstas men de första tre cyklerna missade jag ÄL pga oregelbundna och långa cykler. Sen när vi hittade ÄL på fjärde cykeln så tog det sig direkt men fostret tog i v10 vilket upptäcktes strax efter. Sen dess verkar jag inte ha haft ÄL men hade mens två gånger efter missfallet innan vi hittade äl denna gången och det är positivt än så länge. Blir mycket väntan vid MA som man inte var beredd på.

Hur länge har ni försökt? :)
    fy vad jobbigt :( måste varit hemskt. men så härligt att det tog sig nu!! :) 

vi har försökt sen förra sommaren men pga långa oregelbunda cykler så blev detta 6e försöket (varav tredje med letrozol+ovitrelle). så glad att det äntligen lyckades! annars var planen att kliniken skulle skicka remiss till ivf efter sommaren. 
  • amandakollb
    Betrayed skrev 2020-07-11 20:37:51 följande:

Vissa har skrivit och haft svårt att hitta den, den heter alltså:

BF Mars 2021 - Privat

Jag hittar den inte heller :/
  • amandakollb

bra ide! jag la til lite mer info :) fyll gärna på! 

Ehida, 20 mars, 7:e barnet 
    amandakollb, 
    bf 20 mars, 1a barnet, 30 år, stockholm

• amandakollb
    Undrandee skrev 2020-07-12 10:40:31 följande:

Enligt mina räkningar är jag i v.5 nu, men känner knappt symtom! Lite molande värk ibland, samt massa flytningar. Flera som känner samma? Normalt att knappt känna något?

jag är på 4+1 och jag känner nästan ingenting. haft rätt mycket molande värk till och från runt bim men nu är det typ ett dygn sen jag kände de. lite ömma bröst till och från, men ändå väldigt lite. så jag hoppas det är normalt att knappt känna något! 
Svar på tråden BF mars 2021