Inlägg från: Ronjas88 |Visa alla inlägg
  • Ronjas88

BF mars 2021

Hoppar på här :) Jag plussade i torsdags med digitalt 1-2 veckor. Det var på bim (ev -1). Är första barnet. Hade ett missfall för ett år sedan i v 12. Är orolig för att detta ska sluta på samma sätt för testerna har tyvärr inte blivit så mycket starkare. Försöker att stå ut några dagar nu och sedan testa med ett nytt digitalt :) Detta är mitt senaste test igår kväll.

• Ronjas88
    Liso001 skrev 2020-07-13 13:22:39 följande:

Tack!

Stort grattis till er också!

Att vänta tills vecka 7 känns hanterbart!

Det tror jag att vi också ska sikta på @Amandakollb

Tråkigt att höra att det inte gick hela vägen förra gången @Ronja, men håller tummarna för att allt ska gå väl för er denna gång!

Mår ni också väldigt illa?

Åh, tack :) Tog ett nytt test nyss som visade starkare så nu känns det bättre.

Yes, senaste tre dagarna har jag varit illamående men inte kräkts. Känns mest lite roligt än så länge men gissar på att jag kommer att ändra mig gällande den saken snart ;) Jag har köpt hem salta kex som jag har vid sängen. Vad har ni för sätt för att lindra illamående? Kräks ni?
  • Ronjas88
    Undrandee skrev 2020-07-16 09:57:55 följande:

Dags att lämma nytt hCG prov nu på VC. Är så sjukligt nervös inför detta att något ska vara fel! :(

Lycka till!! <3
  • Ronjas88
    ensamärstark skrev 2020-07-14 21:11:40 följande:

Idag trodde jag jag skulle få bekräftat missfall.

Istället får jag se våran lilla bebis med tickande hjärta!

Vecka 6+5 mättes jag i idag bara en dag efter vad jag beräknat! BF 3 mars

Så glad!!

Grattis!!! :) Hur kommer det sig att du trodde du fått missfall?
  • Ronjas88
    ensamärstark skrev 2020-07-16 15:47:26 följande:

Inga symtom, tester som blev svagare, veckan innan var jag inne och läkaren daterade mig nästan en vecka bakåt mot vad jag borde varit och såg endast hinnsäck ingenting i.

Så hon sa att det var 50/50 om det var en frisk graviditet eller avstannad..

Vad skönt att allt såg bra ut :) Så mycket oro med att vara gravid. Vet inte om jag kommer att kunna pusta ut alls innan jag har en bebis på bröstet. Tar verkligen på psyket.
  • Ronjas88
    Undrandee skrev 2020-07-16 19:16:08 följande:

Något positivt kanske idag. Symtom som slagit till rejält! Varit mega trött, sovit flera gånger och orkar knappt hålla ögonen öppna. Illamående hela dagen och så sen där "växtvärken" över livmodern.

Hoppas, hoppas jag har en normal graviditet!!

Härligt! När får du svar på prover?
  • Ronjas88

Jag känner oro över att ha sex och få orgasm.

Vet att jag är fjantig men blödde varje gång efter sex förra graviditeten som slutade i MA v12. Hur tänker ni? Har ni börjat blöda efter sex?

• Ronjas88
    Undrandee skrev 2020-07-20 11:46:10 följande:

Varför kan inte jag se mina resultat efter hCG-blodproverna på 1177? Läkaren skulle ringt i fredags om svaren, levt hela helgen i ovisshet och när jag ringer mottagningen för att fråga själv så ringer dom inte upp förrns på torsdag! Klarar inte av denna ovisshet!

Vad jobbigt :( hoppas läkaren hör av sig idag. Det är väldigt olika mellan regioner vad som läggs ut på 1177 och inte. Jag kan inte överhuvudtaget se journaler från barnmorskebesök i min region t.ex.
  • Ronjas88
    Wimmie skrev 2020-07-20 20:52:59 följande:

Fick höra att jag ?börjat knubba till mig? idag. Alltså börjat bli lite runt om magen... i vecka 7. Jo tack för den.

Hur mår ni?

Jag har VUL nästa vecka igen. Vill verkligen se hjärtslag då...

Oj! Tycker du det själv? :)

Jag mår bättre än vad jag vill må. Skulle vara skönt med lite tydligare illamående. Har känt av illamående till och från i några dagar men inte alls senaste två. Brösten ömmar som innan mens. Det jag märker mest just nu är att jag är vääldigt törstig hela tiden och blir andfådd av minsta lilla.

Hur mår du?
  • Ronjas88

Jag får fortfarande inte två helt lika starka streck. Tror inte jag är lika långt gången som jag trott utan är på 5+3 eftersom jag har lång cykel. Vågar inte ta ett nytt digitalt än. Fick 2-3 v för snart en vecka sedan. Hur ser era tester ut? När fick ni två lika starka streck?

• Ronjas88

Jag fick en liten blödning i veckan så åkte in på vul. Embryot var 1,5 v mindre än beräknat men hjärtat tickade. V 6 istället för 8. Är inställd på missfall tyvärr :( Har en ny tid om två veckor.

• Ronjas88
    Undrandee skrev 2020-08-08 12:24:31 följande:

Hoppas allt är okej för dig, håller tummarna! Känner du några symtom?

Tack ska du ha! Hoppas att allt går bra på ditt UL :) Du ska inte vara orolig. Symtom kommer och går.

Jag är fortfarande väldigt trött. Illamående vissa dagar och brösten ömmar. Känner dofter väldigt starkt och lite halsbränna.
  • Ronjas88
    Undrandee skrev 2020-08-13 13:43:49 följande:

Ännu ett MA konstaterat. 3e missfallet. Kände det på mig

Åh nej så tråkigt att höra :( Har du gjort någon utredning? Se till att få det annars. Kanske prova ivf? Lycka till nästa graviditet.
  • Ronjas88
    Fundileraren skrev 2020-08-15 14:10:05 följande:

Jag ringde in till bm och gyn men de tycker jag ska vänta till det tidiga UL på tisdag.. om dragningarna i magen försvinner med Alvedon och jag inte blöder i bindan så är det inget akut sa dem.

Jag blöder endast när jag torkar mig inget i binda (kanske kan vara bra tecken vet inte) ???? men orolig iaf... enligt bm uträkning är jag nu i v13 och enligt min v12 så på tisdag får jag vet som det är bf februari eller mars OM det är något kvar... men har svullen mage,ömma bröst ,finnar som ploppar upp i hela ansiktet, svullna ben... och ja... jag får försöka tänka positivt...

Man har ju åldern emot sig lite när man är över 35 säger dem ju ????????

Hur går det för er andra??

Håller tummarna för att det går bra. Positivt att du har kommit så pass långt i graviditeten :) Är ju ganska vanligt med blödningar. Jag ska också på ultraljud nästa vecka och är fruktansvärt nervös. För två veckor sedan var embryot för liten så nu får jag se om den har stannat av eller fortsatt växa. Riktigt jobbiga veckor detta. Ovissheten.
Svar på tråden BF mars 2021