Inlägg från: Jagärjagduärdu |Visa alla inlägg
  • Jagärjagduärdu

BF mars 2021

Hej hej!

Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, ni kanske kan hjälpa mig att bena ut det? :) 

Jag var gravid för några månader sedan men fick då missfall när jag var i v 11. Under den graviditeten så var jag trött, lite spända bröst och hade lite halsbränna om jag drack kaffe eller juice, that´s it.
    (Jag har en son sedan tidigare och har även vart gravid fler gånger, under dem gångerna har jag mått piss och vetat att jag vart gravid innan jag tog test...)

Fick sedan min mens ca 4 veckor efter mf, den mensen varade i exakt 14 dagar.
    Ägglossningen efter det har jag blivit gravid igen... Vanligtvis har jag mens i 5-7 dagar men nu var det ju några fler... 

Hur räknar jag ut vilken vecka jag är i? 

Om jag räknar från mensens första dag så ska jag idag vara i v. 7+4. 
    Om jag gissar när jag hade ägglossning, ca 14 dagar efter avslutad mens så skulle jag nu vara 6+4.
    Vad tror ni? 

Jag är dessutom väldigt nervös, har ännu färre symtom nu än sist... Barnmorska på gyn när jag kom in akut vid missfallet undrade varför jag inte hade misstänkt missfall tidigare när jag hade haft så få symtom :/ (fostret hade dött tidigt men det tog tid för kroppen att sätta igång det) 
    Har inte ringt mvc än, men tänker göra det i veckan. Dock berättade hon när jag skrevs in för några månader sedan att de gör bara ultraljud i v 18-20 pga Corona och ingen partner får vara med på något möte...

Någon mer med få symtom?

• Jagärjagduärdu

Idag kom små blödningar... 

Missfall för 3 månader senast, vet inte vad jag ska tänka just nu...

hur går det för er andra som också haft blödningar?

• Jagärjagduärdu
    Liso001 skrev 2020-07-20 20:31:07 följande:
    Nej vad tråkigt!

Jag vet inte hur det går för mig. Fick ju en blödning under en dag (ganska kraftig men som en vanlig mens, inga klumpar ingen smärta, klarrött blod). Har kvar gravidsymtom såsom illamående ömma bröst och trötthet men vet inte alls vad jag ska tro. Har du kvar symtom? Var det klumpar i ditt? Hur mycket blod? Är det skillnad sedan dina tidigare erfarenheter med med?

Jag fick rådet att avvakta 3 veckor & ta ett nytt test, nu har det snart gått 1 vecka. Kommer ta ett test på torsdag.

Jag har knappt haft några symtom alls, lite ömma bröst och lite illamående vissa eftermiddagar men inte spytt eller så. 
    Brösten är fortfarande ömma men nu ännu mindre, illamående har jag inte känt nåt alls på flera dagar. 
    Det kom rent blod på pappret igår, inga klumpar, ingen smärta. Igår kväll och idag har det inte kommit något? Jättekonstigt... Är det missfall så önskar jag att det bara kunde komma igång så det blir gjort... Så jobbigt att vänta och oroa sig...

Förra gången hade jag molnande värk först, trodde då det var växtvärk i magen men sen kom blodet. Inte mycket men det ökade lite för varje toalettbesök och tillslut kontaktade jag gynakuten som kollade med ultaljud och det visade sig vara alldeles för litet för den veckan jag var i och inget hjärtslag.
    När missfallet då skedde så kom allt ut helt i duschen och jag såg hur otroligt litet det var, typ 4-5mm och det skulle vart betydligt större... 

Igår pratade jag med mvc och hon gav rådet att göra nytt test om några dagar eftersom jag upplever så få symtom. Tycker bara det känns som ett konstigt råd då det tar tid innan ett test visar neg efter missfall och inget har ens kommit ut? 
    Första testet var digitalt och visade gravid 2-3veckor....

Hur mår du nu? Några mer känningar?

• Jagärjagduärdu

Efter mina små rosa blödningar tidigare i veckan så blev det ett missfall igår... ingen mars-bebis för mig alltså :(

• Jagärjagduärdu
    Liso001 skrev 2020-07-25 17:17:59 följande:

Nej vad ledsamt! :(

Men är du säker på att det var ett missfall?

Ja, jag hade ett ma för 3 månader sedan och det var precis likadant (3 veckor tidigare bara)... Jag såg även när det kom ut... :(
Svar på tråden BF mars 2021