BF mars 2021
Hej hej!
Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, ni kanske kan hjälpa mig att bena ut det? :)
Jag var gravid för några månader sedan men fick då missfall när jag var i v 11. Under den graviditeten så var jag trött, lite spända bröst och hade lite halsbränna om jag drack kaffe eller juice, that´s it.
(Jag har en son sedan tidigare och har även vart gravid fler gånger, under dem gångerna har jag mått piss och vetat att jag vart gravid innan jag tog test...)
Fick sedan min mens ca 4 veckor efter mf, den mensen varade i exakt 14 dagar.
Ägglossningen efter det har jag blivit gravid igen... Vanligtvis har jag mens i 5-7 dagar men nu var det ju några fler...
Hur räknar jag ut vilken vecka jag är i?
Om jag räknar från mensens första dag så ska jag idag vara i v. 7+4.
Om jag gissar när jag hade ägglossning, ca 14 dagar efter avslutad mens så skulle jag nu vara 6+4.
Vad tror ni?
Jag är dessutom väldigt nervös, har ännu färre symtom nu än sist... Barnmorska på gyn när jag kom in akut vid missfallet undrade varför jag inte hade misstänkt missfall tidigare när jag hade haft så få symtom :/ (fostret hade dött tidigt men det tog tid för kroppen att sätta igång det)
Har inte ringt mvc än, men tänker göra det i veckan. Dock berättade hon när jag skrevs in för några månader sedan att de gör bara ultraljud i v 18-20 pga Corona och ingen partner får vara med på något möte...
Någon mer med få symtom?