Inlägg från: Fundileraren |Visa alla inlägg
  • Fundileraren

BF mars 2021

Tog test 7juli men har haft väldigt oregelbunden cykel... men hade nån sorts mens 22/5 så borde väl vara bf runt 12mars enligt app

Fjärde barnet... har inte berättat för någon ännu... har blött lite litegrann denna veckan så tänkte ta ett nytt test nästa vecka...
  • Fundileraren
    ensamärstark skrev 2020-07-14 21:11:40 följande:

Idag trodde jag jag skulle få bekräftat missfall.

Istället får jag se våran lilla bebis med tickande hjärta!

Vecka 6+5 mättes jag i idag bara en dag efter vad jag beräknat! BF 3 mars

Så glad!!

Åååååå så mysigt!!! Grattis!!!
  • Fundileraren

Hur många barn har ni alla sedan innan? ????

Jag har 3st men ändå känns det som första gången, man är nervös och lika spännande... alla graviditeter är ju så olika...

Jag funderar på ett kul sätt att berätta för varven, men kommer vänta till efter inskrivningen så jag vet på ett ungefär när osv då man vill att barnen ska få svar på sina frågor ????

• Fundileraren
    Jojjo1991 skrev 2020-07-15 04:22:24 följande:

Hoppar in här, har nyss tagit ett graviditetstest som var positivt. Vaknade och kunde inte somna om så då tänkte jag att det är lika bra att ta testet. Bf är 24 mars 2020. Så svårt att somna om nu :) Har skickat förfrågan om att gå med i Facebook-gruppen.

Grattis!! ????
  • Fundileraren
    Fundileraren skrev 2020-07-15 08:05:40 följande:

Grattis!! ???

Frågetecknen skulle vara en smiley med hjärtan,

Familjeliv är lite konstigt att skriva på ibland, jag hoppar gärna in i Facebook gruppen sedan när jag gått ut med nyheten ????????????
  • Fundileraren
    Jadu skrev 2020-07-15 08:21:01 följande:

Jag har ett barn sen innan, han kommer fylla 10 nästa år så känns som jag gör detta för första gången..

Vart gravid med mitt ex 2017 men de sluta med ett ma tror jag de heter.. Vi trodde jag va i v 14 men de visa sig att fostret dött i v 8+2 men kroppen inte förstått det.

Å så tråkigt med Ma men spännande nu för dig då. Mysigt med en liten ?sladdis?

Våra tre barn är 11 9 5 så det blir ju ett litet hopp nu också men jag tror de kommer bli glada.. ska bli spännande o veta vad det är för kön... om det följer min mans syskonskara eller min syskonskara...

Jag skrev imorse till barnmorska och fick redan tid på tisdag nästa vecka... trodde det skulle ta längre tid men de var snabba... hoppas att man får en bra barnmorska... aldrig varit nervös för det men konstigt nog är jag det nu denna gången.
  • Fundileraren
    Vemvetintejag skrev 2020-07-16 13:30:06 följande:

Hej jag hoppar också in här!

Fick plus igår med bf 23 mars! Så otroligt overkligt och har nog inte riktigt fattat än.

Grattis! Så kul
  • Fundileraren

Jag ska till bm på tisdag o min mens har varit konstig i över ett år sedan jag slutade med p-piller.... så jag är ju inte helt hundra på sista mensen osv men tror ni dem kollar ultraljud för att vara säkra då?

Hur är det nu ni som besökt bm man får inte ta med sig någon va?

• Fundileraren
    Betrayed skrev 2020-07-16 23:08:13 följande:

Nu har jag gömt och stängt den lilla Fb- gruppen då vi nu är 20 personer!

Hej!!

Jag vill gärna vara med där sedan efter mitt besök hos bm..... blöder lite till och från och har ännu inte berättat för någon så vill gärna vänta med fb.... stämmer uträkningen så är jag i V8 på måndag.....

men blödning gör mig orolig.... är iväg på camping nu o var precis på toa ???? inga klumpar iaf....

Jag blödde jättemycket med Doreen I ungefär samma vecka ca 7-8 men ingenting med de andra 2 barnen. Hade ett missfall mellan barn nr 2-3.. men håller alla tummar att allt är ok trots detta
  • Fundileraren

Hej!

Nu har jag varit på inskrivning och barnmorskan var väl lite så där stel av sig......... jag blödde en del i helgen som var och sedan hade jag väldigt oregelbunden mens det sista månaderna innan jag plussade 7juli..... då stod det 2-3v och nu i måndags plussade jag och då stod det 3+ och jag har själv räknat ut efter min Sista mens osv menscykeln osv i appen att jag har troligtvis bf 6mars men nu så tog hon det ?vanliga? som alla har och satte 28dagar så då blev bf 25februari.... så nu vet jag inte om jag tillhör denna gruppen ???????? jag har ultraljud 18/7 så då får jag ju veta......

Har ni valt att göra KUB? Ville egentligen inte men min man vill va förberedd OM det skulle va nåt men det är ju inte 100% säkert ändå väl? Men jag lyssnar in honom och vi har inte gjort KUB på de andra tre barnen... men det ska vi nu....

• Fundileraren
    jagtroddejagvarklar skrev 2020-07-23 14:58:54 följande:

Jag skapade en ny hemlig grupp nu. Skicka meddelande till mig här så lägger jag till dig som vän, lägger till dig till gruppen och sen tar jag bort dig som vän :)

Enligt min egna beräkning o min app så är jag beräknad i mars men barnmorskan sa 25 februari.... så jag vill gärna vara med i fb grupp men tänker att 18aug efter ultraljud får jag veta mer hur långt jag är o om det är i februari eller mars... är det okej att gå med då? Eller är det bara 20st där också? ????
  • Fundileraren

Uff.... lång väntan till ultraljud 18/8 nu...vet inte om jag är i v11 eller 12 nu.... . jag hade mycket blödningar i V8-9 men på inskrivningen brydde hon sig inte om det.... är trött svullen och ömma bröst och har idag lite rosa blödning. Orolig som bara den att nåt är galet..... så läskigt också att gå på ultraljud helt ensam.... har ju haft med mannen de tidigare gångerna....

• Fundileraren
    Tessn84 skrev 2020-08-10 20:34:31 följande:

Hej, jag förstår din känsla. Har du frågat om du kan få gå på tidigt ultraljud? Oftast är de rätt förstående enligt min uppfattning. Jag fick gå på tidigt ul förra veckan och jag hade samma känsla som du, att det var lite läskigt att gå själv. Där jag gick så var det ok att köra FaceTime samtidigt. Fick inte reda på det förän efteråt men kommer definitivt göra det igen

Hade en större blödning 17/7 och 18/7

Nu igår så kom en rosa blödning när jag torka mig, och idag lite rödare...

Har inte haft ont i magen något utan mest orolighet...

Hade ett njurstensattack häromdagen men den avtog...

Jag plussade 7/7 och då stod det 2-3v och sedan plussade jag 21/7 och då stod det 3+ veckor.

Tror ni jag behöver vara orolig eller ska jag åka in för undersökning akut eller ska jag bara vänta till ultraljud 18/8?

Har som sagt inte ont bara oroligkänsla.

Så dumt att hon inte brydde sig på inskrivningen.. tänk om jag fick missfall 17-18/7?? Blödde bara 2dagar man kanske blöder längre isåfall? Men tänker när det var så tidigt som V8...

Minns att jag blödde såååå enormt mycket med mitt första barn då var det stora klumpar o det var superlänge flera dagar men ändå så var det ett litet hjärta där i V8 när Jag fick ett akut ul.

Hade missfall nyår 2015 men då tror jag att jag blödde så det verkligen rann... minns inte riktigt.... ????????????
  • Fundileraren
    Tessn84 skrev 2020-08-13 07:38:49 följande:

Jag tycker absolut att du ska kolla upp det, särskilt med din historik. Även om det inte skulle vara något så är det ju mycket bättre att du får svar att allt är lugnt.

Håller tummarna att allt går bra för dig

Jag ringde in till bm och gyn men de tycker jag ska vänta till det tidiga UL på tisdag.. om dragningarna i magen försvinner med Alvedon och jag inte blöder i bindan så är det inget akut sa dem.

Jag blöder endast när jag torkar mig inget i binda (kanske kan vara bra tecken vet inte) ???? men orolig iaf... enligt bm uträkning är jag nu i v13 och enligt min v12 så på tisdag får jag vet som det är bf februari eller mars OM det är något kvar... men har svullen mage,ömma bröst ,finnar som ploppar upp i hela ansiktet, svullna ben... och ja... jag får försöka tänka positivt...

Man har ju åldern emot sig lite när man är över 35 säger dem ju ????????

Hur går det för er andra??
  • Fundileraren

Hej allihopa!

Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.

Min story:

Jag plussade första gången 7juli

Blödde lite 17-18/7

Plussade igen 21/7

Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.

9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse.

18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gym ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall

Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...

Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.

Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...

Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13

Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....

Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta?

Hoppas ni alla mår bra och allt går fint med era magar

• Fundileraren
    Undrandee skrev 2020-08-19 00:56:56 följande:

Din historia är lik min!

På ul den 13e fick vi reda på att vårt älskade foster avstannat i 7+5 (skulle varit i 8+4) vårat 2a ma och hade även ett mf innan dom.

På gyn grät jag ut dagen efter och sa jag vägrar tablett abort igen.. det är nämligen det värsta jag gjort! Blödde som en gris, och skrek av smärta hemma i sängen. Fick dessutom inte ut allt så vart skrapad nån vecka efter. Så jag blev beviljad skrapning denna gång direkt samma kväll jag varit på gyn.

Blöder inget alls och mensvärkssmärtan har börjat försvinna. Smärtan i själen är dock av annan sort...

känner som du, tvekar om det är värt att börja försöka igen, men tror mest jag är rädd att få fler missfall. Jag vill ju ha fler barn, men inte fler missfall! :(

Kram på dig!! <3

Ja usch 2 på raken måste kännas hårt... jag hoppas ju det kan fästa vårt andra försök men är ändå läskigt... jag trodde jag var i v13 men det avstannat i v6... hade bm kollat som jag bad om hade jag sluppit gå 7v me detta..... jag blöder varje gång jag går på toa på papper men inte i binda och har mensvärk heeela tiden... längtar till torsdag nu så jag kan få hjälp o slippa må dåligt... känner mig ju gravid förutom mensvärk o blödning. Trodde jag till o med kände spark för 2dagar sedan men är väl tarmarna...

Man får Försöka tänka att kroppen stöter bort det som inte är helt o friskt... bara prova igen... men jag kommer bara ge det en chans till... sedan får jag nöja mig med dem 3 fina friska vi har. 38år är sista sedan tycker jag att åldern är för stor.
  • Fundileraren
    Wimmie skrev 2020-08-20 08:52:15 följande:

Jag beklagar verkligen.

Vi har två barn sedan tidigare (födda 15 och 17) förra sommaren bestämde vi oss för att skaffa en efterlängtad trea. Vi blev gravida nästan direkt (precis som vi blivit med våra tidigare). Men tyvärr blev det missfall i vecka 7. Strax därefter blev jag gravid igen. Hann inte få tillbaka mensen. Gjorde tidigt ultraljud och ?allt såg bra ut? enligt läkaren. Men jag fick en väldigt märklig känsla. Dateringen blev liksom inte rätt. Så jag ringde dit dagen efter. Fick en ny tid två veckor fram och då hade pricken inte växt särskilt mycket. Det blev Hcg utredning osv innan det konstaterades ett missed abortion i vecka 11 + 4. Blev inbokad för en medicinsk abort en vecka senare (första advent).

Sen har det inte blivit något mer. Började faktiskt tänka att aborten kanske ställt till hormonerna eller om jag helt enkelt blivit för gammal. Men sedan plötsligt. Två dagar efter vi skruvat bort barngrindarna så plussade vi. Är ni i vecka 11 igen och har varit på två VUL. Hitintills ser allt ut som det ska.

Så vill ni ha en fyra. Fortsätt!!! Plötsligt kan det gå.

Jag äter Levaxin sedan tidigare men kolla annars det. Då det kan påverka möjligheten att bli gravid.

Tusen tack!!

Jag var igår på gyn och fick första tabletten och imorgon kl 7 ska jag börja medicineringen här hemma för att få ut allt... hade avstannat i v6+2. Är väldigt besviken på att barnmorskan inte lyssnade på mig om vul när jag kände nåt var galet... då hade jag ju sluppit gå 7v o magen växa så här mycket... magen har blivit en rejäl gravidkula. Är väl mest det som känns jobbigt...

Jag hoppas inte det ska göra alltför ont imorgon, de tog bort morfintabletterna ur påsarna eftersom jag är allergisk mot oxydorm...

Wimmie vore trevligt o följas åt ???????????????? Jag hoppas det tar sig snabbt igen efter detta är över
  • Fundileraren
    Undrandee skrev 2020-08-22 09:18:08 följande:

Vi som tyvärr mist våra graviditeter här i tråden, skulle ni vilja vi skapar en egen tråd att följas åt i? Stötta och peppa varandra liksom. Kan känna att jag saknar något sånt nu i min egen sorg.

Gärna!

Så slipper vi sitta här o prata bland de som väntar små knoddar utan problem och oroa dem
Svar på tråden BF mars 2021