Inlägg från: Wimmie |Visa alla inlägg
  • Wimmie

BF mars 2021

Hej allihop. Jag plussade svagt 2/7 men toktydligt i helgen. Veckoindikatorn säger 2-3 veckor så jag gissar att det är en riktig liten midsommarbulle som ligger och jäser.

Har två barn sedan tidigare och drabbades av två missfall under hösten. Jag har därför ett tidigt UL inbokat nästa vecka och kommer sannolikt behandlas med progesteron.

• Wimmie

Är ni också supertrötta? Jag jäspar hela tiden. Kan knappt hålla upp ögonen.

• Wimmie
    Evelynite skrev 2020-07-07 16:59:14 följande:

Grattis till dig! Jag ska också på tidigt ultraljud (går privat och har PCO). Jag är också lite orolig för progesteronbrist, har haft låga värden mina tidiga cykler. Är det något speciellt jag ska be om för att kolla detta? Ett blodprov?

Jag är också jättetrött. Tur att man har semester och kan vila när dottern vilar!

Jag har faktiskt ingen aning. Jag hade en missed abortion vid första advent i fjol. Och det var mitt andra missfall under hösten. Med mina två tidigare barn har det inte varit några konstigheter. Efter den medicinska aborten (som jag tvingades göra där i advent) så sa läkaren att om jag blir gravid igen så ska han sätta mig på progesteron. När jag ringde barnmorskan igår så sa hon samma sak.
  • Wimmie
    Undrandee skrev 2020-07-07 16:53:30 följande:

Haha japp! Ligger i sängen igen för typ 3e gången idag :)

Jag har ?semester? med barnen. Min sambo jobbar. Finns inte mycket tillfälle att vila. Ena barnen väckte mig innan. Hade tydligen somnat i soffan med pärlorna i högsta hugg.
  • Wimmie

Jag har inskrivningssamtal och VUL inbokat på tisdag. Då kommer jag vara i 6+4.

Jag hoppas så innerligt att få se ett litet tickande hjärta då.

Mina två senaste graviditeter har båda slutat med att jag varit på UL och inte sett några hjärtslag...

• Wimmie
    Loea skrev 2020-07-10 15:37:29 följande:

Fy lider med dig.. Vi såg hjärtljud på vul i v8 tror jag det var. När jag var på UL v10 hade fostret precis dött. Var hemskt att se fostret på skärmen och veta att den bara låg där inne i magen. Stämningen i rummet när alla förstod att den inte levde.

Hoppas att vi båda slipper det denna gången.

Ja fy bubblan, första var tidigt. Typ i vecka 7 eller så. Kroppen tog hand om det själv.

Det andra var ett missed abortion. Tvingades till medicinsk abort i vecka 11 + 6
  • Wimmie
    Loea skrev 2020-07-11 08:16:01 följande:

På första, började du bara blöda en dag då?

Usch, det låter som mitt. Fick också höra en medicinsk abort. Var hemskt. Tog ca två veckor innan jag fick tid så gick runt med en mage som växte men visste att fostret redan var dött.

Ja, precis. Det var så sjukt. Jag hade varit och lämnat bilen på service när det hände. Kände det liksom på mig. När jag kom hem förstod jag vad som skett.

Skulle haft inskrivningssamtal typ dagen efter. Var så vidrigt att behöva ringa och avboka.

Var än värre med det andra. Då hade man liksom tid till ultraljud och sådär som jag tvingades avboka.

Men det var då och nu är nu. Längtar tills på tisdag för att få facit. Allt känns ju så overkligt nu.
  • Wimmie
    Liso001 skrev 2020-07-13 10:41:48 följande:

Gravid med vårt första barn med BF 19/3-2021!

Så spännande men också så många frågor och funderingar! Vet inte hur man ska kunna hålla sig från att berätta fram till vecka 12 samtidigt är risken att inte få behålla barnet stor innan vecka 12 har jag hört.. är i vecka 5 nu! När ska ni berätta för nära och kära?

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man ska vänta. Om det blir mf så vill åtminstone jag har familjens stöd.

Jag har alltid berättat tidigt. Typ direkt när vi själva fått reda på det.

Har ju två missfall bakom mig och det har känts skönt att folk vet.

Denna gången har jag dock väntat lite. Har inskrivning och VUL imorgon. Vill se ett tickande hjärta innan jag ?drar igång? hela karusellen genom att berätta. Men det är nog mest för att jag är lite ?luttrad? med de två missfallen i ryggen. Har lite svårt att tro att det ska bli något.

Jag är i 5 + 3 (tror jag).
  • Wimmie

Nyss hemkommen från inskrivning och VUL.

Jag trodde jag var i 5+4 och läkaren daterade exakt samma!

Allting såg ut som det skulle. Men inget embryo. Det ser man inte förrän tidigast nästa vecka.

Så jag har återbesök om två veckor för nytt VUL.

Tog även blodprov för eventuell progesteronbehandling samt blodförtunnande. Pga mina tidigare missfall.

• Wimmie
    Undrandee skrev 2020-07-14 11:12:04 följande:

Fick "gravid 1-2" på digitala den 4/7 så vet inte vilken vecka det blir nu.

men tycker hon borde sett något? Har ju fått stegringar på flera grav.test efter det digitala. Hon var otroligt känslokall och typ "sluta gråta, man kan inget göra ändå" typ.. ingen tröst, inget!

Mår så vidrigt just nu :'(

Jag fick 2-3 veckor den 6/7 och är alltså daterad till 5 + 4. Om din veckoindikator stämmer så borde ju vara minst en vecka senare än mig. Alltså runt vecka 4. (Du måste ha plussat väldigt tidigt) och då finns det ingen chans att se något embryo. Det enda som kan synas är gulesäck och hinnsäck.

Men fruktansvärt bemötande. Jag lider med dig.

Be att få en annan läkare nästa gång om det finns möjlighet.
Svar på tråden BF mars 2021