Min mamma dog för fem månader sen och sorgen är inte lättare :((
Jag beklagar verkligen din sorg. Att förlora sin mamma, särskilt om man stod henne nära, är fruktansvärt.
Min mamma dog helt plötsligt utan förvarning när jag var 38, det var 3 år sen. Det är det absolut värsta som hänt mig i livet. Det kändes som en levande mardröm. Jag kände mig som den absolut mest ensamma människan i hela världen. Liksom bortskuren från allt vad trygghet och stabilitet är. Min mamma var min stomme. Hon fanns alltid där, bara att höra hennes röst kunde göra mig lugn i tider när jag hade det svårt. Att jag aldrig någonsin mer skulle få prata med henne liksom förstörde mig. Jag gråter när jag skriver det här. Jag var ett vrak av sorg och förvirring i över ett år.
Jag känner fortfarande så, men olika starkt olika dagar, det är inte en konstant plåga längre. Vissa dagar är jag där igen och gråter och gråter och saknaden är som en avgrund. Många dagar är allt vanligt och jag kan känna glädje och framtidstro och uppleva att min mamma, fast hon är död, ändå är nära mig på något sätt och att allt är okej.
Jag tror att det alltid kommer att vara så, att man kommer tillbaka till den akuta sorgen, tyvärr eller vad jag ska säga. Det går aldrig över helt. Men livet kan ändå bli bra och man kan fortsätta framåt. Det blir sakta mer uthärdligt.
Så låt det ta så lång tid det tar. Det är helt ok. Fem månader är ingenting, det är ju alldeles nyss. Det kommer att kännas bättre.
Kram