• Anonym (K)

Sambo vill plötsligt adoptera - och snabbt ska det gå

Jag fattar inte varför du skaffar barn överhuvudtaget när du inte till 110% vill.

• Anonym (K)
    Anonym (X) skrev 2020-06-18 10:53:29 följande:

Hon har inte tid att vänta. Om du älskar henne tycker jag att du ska vara normal och ta hela paketet - familjeskapande. Annars kommer hon inte vara med dig hela livet. Hon kommer skaffa barn ensam om du bara är ute efter sex som du är nu. Tycker du utnyttjar henne för du vill att hon ska vara dig trogen, du tar sex och hennes dyrbara tid men går inte helhjärtat in i det, skapandet av en lycklig familj. Hon vill ha familj. Du vill bara ha tjej och ligga och att hon ska vänta tills hon inte kan få barn längre (vilket kan vara om ett år). Jag tycker hon ska göra som hon gör och inte vänta på att du kanske eventuellt blir redo i framtiden och då är ju hennes chanser till barn över. Tycker hon ska skaffa barn ensam och sedan ha ett förhållande med en man som kanske själv har barn så blir det en familj. Om du är seriös med henne tycker jag att ni ska adoptera detta barn.

Tänker han bara på sex för att han inte vill skaffa barn?! Du tror inte att han genuint älskar henne?
  • Anonym (K)
    Anonym (X) skrev 2020-06-18 21:06:28 följande:

Varför är han inte seriös med henne då när de är så gamla? De är ju inte 18 liksom. Det normala är ju att familj ingår i paketet när ett seriöst förhållande skapas i den åldern de båda är i.

Han är inte seriös med henne för att han inte vill ha barn?

Nej, det är inte det normala. Däremot det vanligaste.
  • Anonym (K)
    Anonym (X) skrev 2020-06-20 11:51:53 följande:

Ja om båda inte vill ha barn ja. Det vanligaste är dock att en kvinna vill ha barn, speciellt om hon träffar den rätte. Vill han inte samma bör han inte stjäla hennes värdefulla tid. En man ska inte stjäla en kvinnas tid.

Hon har ju valt att leva med honom trots att hon vet att han inte vill ha barn. Hon kan ju ändå inte få barn så TS kanske tolkat det som att det funkar att leva med honom, eftersom det inte spelar någon roll.

Mitt ex var dock korkad på riktigt, ville ha barn och visste att jag inte hade något som helst behov av det. Tydligen var det okej, ett liv med mig var viktigare. När jag några år senare fortfarande inte ändrat mig fick jag höra att det var mitt fel att exet var barnlös...
  • Anonym (K)
    Anonym (X) skrev 2020-06-20 15:21:02 följande:

Hon bör då skaffa barn ensam, naturligtvis. Hon kan vara med vilken man som helst och skaffa barn ensam samtidigt. Det får ts finna sig i. Tycker hans kvinna ska adoptera som ensamstående eller pröva med en privat donator. Ts måste ju inte bli pappa. Jag hoppas att kvinnan blir mamma med eller utan ts och inte sätter en dum man före sin egen lycka, inte sätter en mans behov framför sina egna utan skaffar barn som hon vill och sedan en man att ha familj med. Ts och kvinnan har olika livsmål så då bör var och en förverkliga sina. Hennes liv kan ju inte bli totalt misslyckat för att Ts vill det och för att det passar honom, det förstår han säkert. Älskar han henne så stöttar han henne i att hon uppnår sina livsmål, även om det innebär att de går skilda vägar.

Jag håller helt med, självklart ska hon skaffa barn. Det sa jag till exet också.

Han förvägrar henne inga barn, men han förvägrar henne barn tillsammans med honom. Och det har han all rätt att göra.
Svar på tråden Sambo vill plötsligt adoptera - och snabbt ska det gå