Anonym (va???) skrev 2020-06-19 00:18:17 följande:
Ja Internet spelar stor roll tror jag också. Å andra sidan finns det många kvinnor som inte bryr sig, som vill i feminismens namn att bröst ska få vara fria (free the nipple t ex), men som trots det inte går topless på stranden. Även äldre vill inte vara topless, tror de att de också kommer bli fotade och hamna på nätet? Men det hänger ihop med rädslan att bli sedd av tusentals för obestämd framtid som gjort att en stor del av kvinnor satt normen för det hela. De som vill vara topless och inte är rädd för nätet kanske inte vågar göra det för inga andra gör det. Likt det att folk inte vågar sätta på sig munskydd för normen är att inte göra det.
Men det vore intressant och se hur det skulle bli om män också bar bikini på sig, skulle det sexualisera mäns bröst med tiden så kvinnor blev som tokiga i mansbröst?
En dålig trend är att föäldrar sätter bikinitoppar på små barn som inte har bröst! Det är att sexualisera små barn och uppmuntra till pedofili tycker jag!
Trend att sätta toppar på barn.
Jag är 60 och har inte sett den trenden, eftersom jag alltid har sett barn med bikinitoppar under hela mitt liv.
Detta påstående om trend har jag läst på olika forum i ungefär 20 år.
Barn har haft baddräkt, bikini, endast badbyxor och nakna så länge jag kan minnas.
Jag hade antingen baddräkt eller soldräkt när jag var riktigt liten, sedan bikini eller baddräkt.