Topless på Skara sommarland
Ser underbart ut.
Ser underbart ut.
Oh ja, när jag var tonåring på 80-talet solade och badade jag och mina kompisar alltid topless, vi ville ju inte ha vita ränder i solbrännan!! Minns när vi åkte till Tyskland en gång och fnissade åt de pryda tyskarna som hade bikini-toppar på barnen t.o.m (!) De tyska tanterna förfasade sig över den svenska synden som invaderade deras badplats medan sönerna och deras gubbar smög runt vår filt med stora ögon, vad vi skrattade :)
Född på 70-talet och minns att de flesta var topless på stranden under 80-talet. Undrar varför det ändrades på 90-talet. Var det rädslan för hudcancer eller var det en allmän påverkan utifrån som gjorde att vi gick tillbaka i utvecklingen igen. Läser på familjeliv om kvinnor som vill ha dyra ringar när de gifter sig enligt amerikanska seder och tycker att män ska betala för dem när de dejtar. Känns som att vi har vänt utvecklingen.
Tror det var nästan alla som solade topless. En gång åkte jag med familjen till en sjö som vi inte brukar åka till, Och där såg jag klassen blyga och väldigt kristna tjej ligga med tuttarna i vädret tillsammans med sina kompisar från kyrkan. Tror det var pingstkyrkan som hon var med i:)