ellie86 skrev 2020-07-02 08:32:29 följande:
Jag tempar! Började för ca 5 år sen först för att få koll på min cykel (som är oregelbunden) och som preventivmedel (hade också fast partner så hade det hänt så hade det hänt liksom), sedan körde jag temp och ÄL-tester för att planera en graviditet och det resulterade i sonen född april -19 :) Nu tycker jag att det känns mycket svårare att tempa lika noggrant som innan eftersom sonen väcker mig några gånger om natten, men har iaf fått en generell temphöjning nu efter ÄL. När jag blev gravid med sonen hade jag en diskret dipp, sen tyckte jag att temparna därefter blev ytterligare lite högre. Läste på som en tok om trifasiska kurvor men vågade väl inte hoppas för mycket. Var i alla fall gravid! :)
Åh så spännande! Jag tycker tempen är så talande, det är rent fascinerande. Min temp gick upp idag igen men till samma nivå som innan. Min förra graviditet blev trifasisk på äl+10. Då hade jag redan plussat ett par dagar tidigare. Vore bra om jag kunde hålla mig från att testa till på söndag, äl+10, men vem vet haha.