Inlägg från: StevenDiese |Visa alla inlägg
  • StevenDiese

Vad är det för fel på Alexander Bard

molly50 skrev 2020-06-17 14:14:06 följande:

Och vad är det han vill ha sagt då,om han inte har för avsikt att vara nedlåtande mot Bianca?

Jag har fortfarande inte sagt att han inte var nedlåtande. Det enda jag har sagt är att han inte tyckte Bianca var en prostituerad.
  • StevenDiese
    pyssel skrev 2020-06-17 15:40:58 följande:

Givetvis använder han sig av den dubbla effekten när en man säger ordet "hora" till just en kvinna. Märkligt att du är så omedveten om det.

Som jag skrivit flera ggr så var det puckat gjort att skriva ?Whore?.

Märkligt att ni går på mig för att jag försöker tolka vad han menar. Ni är precis likadana som Bard, flyger på folk så fort ni ser en öppning.

Försök läsa utan kränktglasögonen! Världen blir en så mycket bättre plats!
  • StevenDiese
    Shoegal81 skrev 2020-06-17 17:22:55 följande:

Han skrev inte på engelska, så här skrev han:

?När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar?.

Jag har bara sett denna:

Så antingen har du endast kollat tidningarnas översättningar eller så har han postat 2 olika.
  • StevenDiese
    pyssel skrev 2020-06-17 17:23:49 följande:

Det är ju du som inte förstår de dubbla bottnarna, så det är helt enkelt du som behöver förklaringar.

Ok. Ja jag tror det är en grej vi män gör, tar saker bokstavligen. Men det var ju iofs en man som skrev det så han kanske menade det han skrev.

Oj oj nu trampade jag i klaveret som gjorde skillnad på manligt och kvinnligt. Winter is coming prepare yourself!
  • StevenDiese

Det framgår ju tydligt att han är ok med Biancas reaktion också.

• StevenDiese
    molly50 skrev 2020-06-17 19:22:05 följande:

Fast om man översätter det där så blir ju betydelsen precis det som Shoegal81 skrev.

Jaha och? Hon skrev: han skrev inte på engelska utan....

Vad exakt är fel i mitt svar? Jag visade att han visst skrev på engelska. Sluta greppa efter halmstrån.
  • StevenDiese
    pyssel skrev 2020-06-17 19:29:30 följande:

Du får väl helt enkelt se om du får de reaktioner du hoppas på från någon annan.

:)

Hoppas är fel ord. Jag hoppas snarare att jag duckar den diskussionen genom att skriva det.
  • StevenDiese
    pyssel skrev 2020-06-17 19:40:30 följande:

Ironi blir lätt ett trubbigt verktyg i ovana händer. För respons på just det, behöver du nog spetsa till det lite. Det var ju inte så edgy som Alexanders diverse brandtal, så du behöver nog inte oroa dig!

Tack för din ovärderliga input.
  • StevenDiese
    molly50 skrev 2020-06-17 19:51:49 följande:

Hon har kanske sett någon översättning i en tidning.

Men oavsett vilket så är det ju de facto så han har skrivit.

Sluta själv att greppa efter halmstrån.

Nej han skrev på engelska inte svenska. Det var det som diskussionen gällde inget annat.
  • StevenDiese
    Shoegal81 skrev 2020-06-18 01:53:09 följande:

Hur menar du? Vad är det du försöker tolka? Det är väl jättetydlig vad han menar? 

Och det här med att kalla folk lättkränkta hit och dit är ju bara en universell kod för "jag önskar att jag kunde vara homofob, rasist, sexistisk etc. utan att bli anklagad för att vara det".  

Han menar antagligen att Bianca inte hade något annat val än att ta avstånd från honom pga inte förlora anseende/pengar. Hon kommenterar ju också ?jag gillar ju Alexander? i nån kvällstidning som jag inte minns. Men vad han menar är nog inte så tydligt eftersom vi tolkar det olika. Han skriver på det här sättet för att så många som möjligt ska bli provocerade. Det lyckas han med.

Och när jag pratar om kränktglasögon så syftar jag på att ni går till full attack mot mig för på något vis har jag lyckats provocera er. För jag har inte skrivit något homofobiskt eller rasistiskt, men ni har lyckats tolka det som det. Så hur ska jag kunna diskutera här utan att kränka er?

Bara som det här att jag skrev att han skrev whore, då fick jag mothugg att han skrev hora, när jag visade att han skrev whore så får jag skit för att det inte spelar nån roll för översättningen blir likadan, precis som att det är jag som påstått att det blir annorlunda? Det var ju personen som tyckte det var viktigt att skriva hora som ansåg det. Inte jag.

Men visst det är svårt att följa diskussionen i forumformat som detta och det är väl förklaringen. Själv har jag hela tiden försökt agera korrekt utan att hoppa på någon enskild person, folkgrupp eller sexuell läggning. Men här, i ditt sista inlägg, läggs åsikter på mig som jag inte har, homofob och rasist. Och du har ju skrivit det på ett så finurligt sätt så att alla ska förstå att jag är det trots att du inte direkt anklagar mig för det. Smart. För folk i allmänhet stämmer gärna in i mobben utan att konstatera hur det verkligen ligger till.
Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard